Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Långa "ord" går utanför width gränserna...


overtune

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Nu har jag problem igen...

 

Jobbar med en blogg där det till vänster finns en lista med de senaste inläggen. Där hämtar jag ut inläggens rubriker från en mysql databas. (Sidan skrivs i php).

 

Den där "länksidan" till vänster är satt till en bredd av 250px (via ett externt css dokument).

 

Det fungerar bra, på så sätt att den gör en radbrytning om rubrikerna blir för långa. MEN om man skriver en lång rubrik i ett enda ord (t.ex. "JÄÄÄÄTTTTEEEELLLÅÅÅNGGRUBRIKKJÄÄÄÄTTTTEEEELLLÅÅÅNGGRUBRIKK"), så går den ut över halva sidan. Den radbryts inte då den är skriven i ett ord...

 

Har någon en lösning på detta?

 

(Självklart kan man begränsa hur långa rubrikerna får vara, och det har jag också gjort, men då länksidan är rätt smal så kan man inte begränsa bredden på rubrikerna för mycket)...

 

M.V.H. Johan Runesson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det är smidigare om du mha asp eller php kollar om det finns ett blanksteg i rubriken, alt går igenom alla ord och kontrollerar/begränsar antal tecken i varje ord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har ett tips på hur ett sådant javascript ser ut?

 

Om jag t.ex. vill ha ett javascript som kollar om rubrikposten har ord som är längre än 22-24 bokstäver utan mellanslag....

 

M.V.H. Johan Runesson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...