Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Ominstallation!


Crash123

Rekommendera Poster

Hejsan alla!

 

Jag har ett problem med min dator!

 

det är daqgs för mig att ominstallera datan men efter att jag matat in cdn och kommit dit då datan startas om sen när den är omstartad väljer jag installations programmet för windows xp man ser hur ddet startas sen kommer det upp ett felmeddelande att det inte gick kan bero på virus men jag har tagit bort alla virus jag har hittat med alla olika antivirus program och använt Hijack this och alla såna svåra program nu så jag tror inte den har virus längre!

 

men nu kommer min fråga för att ominstallera datan nu måste jag väl ta bort allt förutom bios och starta ominstallations cd:n i Bios och drivrutin cds men hur tar man bort allt förutom bios på hårddisken eller vad man nu ska göra och så att datan prövar att leta efter installationsfiler på cd vid bios uppstart hoppas nån kan hjälpa mig?

 

//Tack på förhand!

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-14 14:21:00 av Crash123]

[inlägget ändrat 2006-10-14 14:21:51 av Crash123]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte rensa något på hårddisken innan du påbörjar installationen med XP-skivan, om du har haft Windows förut, du väljer i början av installationen att ta bort och formatera de partioner som finns på disken. Läs här hur en installation går till:

http://support.microsoft.com/kb/316941

Rubriken "Utföra en ren installation av Windows XP" är det som gäller i ditt fall.

För att datorn ska starta från CDn och inte från hårddisken så kan du behöva ställa in det i BIOS.

 

PS. BIOS finns inte på hårddisken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...