Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Systemåterställning fungerar ej!

johan_g

Recommended Posts

Jag ahr ett problem. Jag vill göra en systemåterställning på min dator ungefär 1 månad tillbaka. Jag har läst mig till hur man ska göra och fått upp fönstret där man väljer datum i fet stil för att sedan återställa. Problemet är att det inte går att trycka på bakåt-pilen för att få upp någon annan månad överhuvudtaget i kalendern. Mycket frustrerande, och jag vet inte alls hur jag nu ska återställa systemet. Det är inte inaktiverat.. Konstigt konstgit. Hjälp!??!

/Johan

Kan det vara som så att du inte har fler systemåterställningspunkter i datorn än det har skapats i oktober? Det går ju inte att lagra hur många punkter som helst för Windows, det finns ju specat hur mång MB du vill reservera till systemåterställningspunkter.

Det har bara skapats 1 punkt. Och det var idag med anledning av en systemkontrollpunkt. Det måste väl få plast för mer än en punkt? Mitt reserverade minne för det är på max.

/ Johan

Då borde det ju finnas fler punkter om din hårddisk är tillräckligt stor. Du har väl haft systemåterställningsfunktionen igång hela den här tiden och inte ändrat på det tillåtna diskutrymmet under tiden samt haft tillräckligt mycket ledigt på disken?

Fast att återställa så långt tillbaks som en månad är ju vanskligt i vilket fall som helst, man tappar säkert sådant som man vill ha kvar då. Varför vill du göra det?

Ja, jag har aldrig hållt på med nån systemåterställning förr så allt borde ha varit som det är nu, med inställningar och så. Jag vill göra det för att jag råkade ladda hem någon uppdatering som tydligen kollade om mitt Windows XP var äkta eller inte, och nu kommer det upp rutor där den varnar att jag har ett oäkta windows hela tiden.

Då läste jag på forumet att man kunde systemåterställa för att ta bort den uppdateringen.

/ Johan

Ja tyvärr, så vet jag inte varför du inte har fler systemåterställningspunkter lagrade än vad jag redan har skrivit.

Och att diskutera hur man kör med illegala Windows-versioner har IDG förbjudit oss att göra.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...