Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägga in <br> i onClick


Viktor Olsson

Rekommendera Poster

Viktor Olsson

Jag vill att när jag klickar på en länk,

så ska de samtidigt på ett annat ställe

skrivas in en massa radbrytningar, ( <br> ).

 

Hur e smidigast att göra de? Göra ett javascript som printar ut de på sidan? Problemet jag fick när jag använde document.write var ju att det blev en blank sida med massa radbrytningar.

 

Några tips?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför en massa radbrytningar? Om det är för designens skulle så skall du använda dig av någon bättre metod istället. Förklara närmare vad syftet är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktor Olsson

Jo de från början ett system av brightpoint, där man i huvudmenyn kunde bara ha 3 flikar. Men jag gjorde så att man kunde använda sig av olika divs istället. De länkarna vi la till används i en iframe, när man klicka på länken döljer den de andra innhållet som är där, o iframen dyker upp.

 

Jag skicka med kod. Grejen är, att iframens storlek är beroende av den tidigares sidas storlek. Eftersom där jag öppnar de 3 egna länkarna "ovanpå" de andra innhållet, så om t.ex. den tidigare sidan har en låg höjd, så kommer iframen "gå över" botten på sidan, medans om den tidigare sidan har en hög höjd, så så passar iframen bättre in.

 

Kolla lite på koden o se om du förstår, "{content}" är deras system på att öppna deras tre länkar de erbjöd.

 

Länkar

<a href="http://www.fruktskum.com/easy2buy/text.asp?id=1" target="iframe1" onClick="show('div2'); hide('div1'); hide('div3'); hide('div4'); skriv('50')">+ K&ouml;pvilkor</a><br>
			  <a href="http://www.fruktskum.com/easy2buy/text.asp?id=2" target="iframe2" onClick="show('div3'); hide('div2'); hide('div3'); hide('div4'); skriv('50')">+ Fr&aring;gor &amp; Svar</a><br>
			  <a href="http://www.fruktskum.com/easy2buy/text.asp?id=3" target="iframe3" onClick="show('div4'); hide('div1'); hide('div3'); hide('div2'); skriv('50')">+ Kundtj&auml;nst</a></div>

 

Iframen

 <div id="div1" style="visibility: visible;">{content}</div><br>
				  <div id="div2" style="visibility: hidden; position:absolute; left:155px; top:181px;"><iframe name="iframe1" width="645" height="1300" frameborder="0"></iframe></div>
				  <div id="div3" style="visibility: hidden; position:absolute; left:155px; top:181px;"><iframe name="iframe2" width="645" height="1300" frameborder="0"></iframe></div>
				  <div id="div4" style="visibility: hidden; position:absolute; left:155px; top:181px;"><iframe name="iframe3" width="645" height="1300" frameborder="0"></iframe></div>

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det där hängde jag inte alls med i. Men jag antar att du med radbrytningarna vill "sträcka ut" en yta. Kapsla isåfall hellre in den ytan inom DIV:ar. Istället för att dynamiskt peta in en massa radbrytningar så förändrar du istället bara höjden på det omgivande lagret.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...