Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Öppna extern-win disks register på min dator?


Babsidos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en lös hårddisk som jag måste säkerhetskopiera och undersöka. Planen är att stoppa in den i en extern USB-låda, kopiera över de filer som behövs och sen försöka reparera den (problemet är att Windows inte kan startas i något läge pga av drivers-problem).

 

Min fråga är:

 

Kan jag på något sätt öppna upp registerfilen på den hårddisken i min dator? Något i stil med:

 

"Run -file G:\...\regfile"

 

Jag har Googlat men inte funnit tyvärr. All hjälp uppskattas.

 

FYI:

 

Hårddisken bootar inte pga av att Windows inte hittar en virtuell drive och filen a347bus.sys strular. Har att göra med Alcohol 120% tror jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag på något sätt öppna upp registerfilen på den hårddisken i min dator?

Har inte stött på något sådant sätt, registeret är ju inte någon sådan fil precis. I regedit så finns möjlighet att ansluta till registret på en nätverksdator men då lär ju den datorn behöva vara igång.

 

Hårddisken bootar inte pga av att Windows inte hittar en virtuell drive och filen a347bus.sys strular.

Är du säker på att det är just den drivrutinen som strular?

If the safe mode boot hangs after you see a347bus.sys then it is the next driver in line NOT a347bus.sys that is failing.
http://www.file.net/process/a347bus.sys.html

 

Felsäkert med Kommandotolk fungerar inte heller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo registret är ju de facto sparat i några filer på hårddisken. Tänkte man kanske skulle kunna mounta upp det på något sätt.

 

Tja, det är den filen och en hel bunt andra filer. Hela härket är rätt oklart med leder iaf till att datorn inte går att starta på något sätt. Normal uppstart hänger sig, felsäker startar om. Blir lite jobbigt felsökning här alltså..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...