Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fått en repa på displayen


SverkerG

Rekommendera Poster

Inet en liten heller. Den är knappt två månader. Har försökt med displaypolish från clasohlson, men det funkade ju inte.

 

Vet någon vart man kan köpa ny display? eller är det bara att hoppas på garantin?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men tyvärr är det inte sjäölva LCD-displayen som är repig, utan plasten soskyddar det så att säga...

Dett är tydligen något som inte säljs till privatpersoner...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantin täcker inte det felet (eftersom det är ditt eget fel, inte tillverkarens).

 

Har du skaffat en mobilförsäkring i samband med köpet så kan du använda den.

 

I annat fall är det bara att lämna in den på reparation så får dom sätta ett nytt skal på den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag också blivit upplyst om....

Det ses som slitage...

Om det skall gå på garantin så skall man kunna bevisa att det är fabrikationsfel....

 

Surt...

Det var riktigt sunkig display på den. Det krävs inte mycket för att repa den. Inte funkar det med clasohlssons display polish heller....

vinklar man tel så ser det ut som pixlar, typ färgbrtyningar. Hoppas jag inte skadat LCD-skärmen....

 

Fortfarande ingen som vet vart jag kan få tag i ny display?

Det borde ju finnas typ piratkopior eller nåt.

 

Lcd displayer säljs ju, då borde väl även den andra displyen vara till salu eller?

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 14:27:08 av SverkerG]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU har jag inte läst hela den här tråden, men det beror även på

vilken mobil du har.

 

Jag fick t.ex. en ny front på garantin (efter elva månader) då Nokia

sagt att min telefon skulle ha repfritt glas. Men jag ändå fick en repa på glaset.

 

Jag hade en 8800..

//Vänligen Fallebring

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, hittade en sida på nätet, mumien.se, där kostar ny front + byte endast 399:- Det drabar ingen fattig.

Orkar inte skicka in min tel, vara utan i tre veckor bara för att få reda på att det inte går på garantin och sedan skicka bort den igen på tre veckor för byte. Känns som att jag då hellre pröjsar 399:- för att få skiten ur värden.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...