Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

JÄVLAR!!! (ang. Telias ADSL ab)


Hakinger

Rekommendera Poster

"P.g.a. tekniska problem kan inte dom med ISDN uppgradera till ADSL förrän vid årsskiftet" men om man säger upp sitt ISDN och skaffar ett vanligt abb (nyregistrering av ab)så går det bra. Jag tror ju inte ett ögonblick på skälet. Antagligen är det ju så att dom vet att det är många som vill ha ADSL och låter dom med vanligt ab gå före för då får dom ju in mer pengar, eftersom på ISDN betalar man ju redan 250 i månaden och "det kan ju dom dumskallarna fortsätta med". Där får man för att man dragit in pengar åt Telia, dom måste ha tjänat en massa kosing på det.

En annan kommer att säga upp ISDN omedelbums och gå tillbaka till modem.

Nu får man hoppas att Utfors kontrar med ADSL åt privatpersoner.

[inlägget ändrat 2000-09-07 15:03:33 av Pentti]

[inlägget ändrat 2000-09-07 15:03:40 av Pentti]

[inlägget ändrat 2000-09-07 15:28:16 av Pentti]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argumentet från Telia stämmer väldigt bra. Jag förstår att det kan vara svårbegripligt för den som inte är så väl insatt i tjänsten/tekniken bakom.

Problemet beror dels på att två signaler ska samsas på koppartråden (och filtreras vid första jacket). Även nummerportabiliteten ställer till problem för den som har ISDN idag.

Att det skulle bero på att du ska luras på pengar är bara struntprat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Som Henrik sade så är det ett tekniskt problem och inte angående pengar. Telia har ingen access utrustning för att kunna få med två telefonnummer samt ADSL. Dock tycker jag att dom kunde faktiskt tala om detta och erbjuda ISDN kunder att byta och bara behålla ett nummer. Trots allt så de flesta använder ändå den andra kanalen för sin internet access.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...