Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
järker

P990 intryckt kontakt

Rekommendera Poster

Har haft min P990 i ca: 1 månad nu och börjar få problem att ladda den, dvs kontakten har åkt in vilket är väldigt frustrerande, och jag är inte den enda som drabbats heller, enl. Sonyericsson så är det inget känt problem, märkligt då det är fler som drabbats.

Är det någon här som drabbats av det felet och fått det klassat som fabrikationsfel eller annat svar, antagligen kommer den att skickas till Engströms i Nacka, dit de flesta mobil-servicearna verkar skickas.

Någon som har erfarenhet antingen från Elgiganten och / eller Engströms "jargong" är ?

Hur länge brukar det ta, dvs måste man vara utan mobilen innan man får den tillbaka, det som ska göras är ju antingen att byta ut kontakten eller byta hela telefonen (sistnämnda går ju snabbast om den inte måste kollas av tillverkaren förstås), och beställa reservdelar kan ju annars ta sin tid.

Jag funderar på om jag ska lämna in den idag men skulle gärna vilja få reda på hur lång tid det brukar ta först, och mail verkar vara svårt för företag att svara på, hoppas på bättre / snabbare svar här.

Mvh ! Järker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat telefoner till Engström några gånger efter att ha registrerat ett ärende på deras hemsida. Det har tagit 1-2 veckor från att jag har skickat in dem tills den har kommit tillbaka. Tiden kan säkert bli längre ifall man har otur och de inte har de rätta delarna hemma, men annars verkar de ha bra snurr på verksamheten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, jag lämnade in min telefon torsdag 12 Oktober, dessvärre skulle den inte skickas förrän måndag 16 då de hade nästa leverans från butiken.

Men killen i butiken trodde att den skulle vara klar till denna vecka, fick även mail från just Engströms som jag mailade innan och frågade innan jag lämnade in den hur lång tid det brukar ta, de sa att de för tillfället hade mycket att göra och det kunde ta upp till 4 veckor, så det är väl bara att vänta och hoppas på det bästa.

Mvh ! / Järker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du undrar om Elgigantens och/eller Engströms jargong.

Jag håller just nu på med att försöka få ordning på den "lopplåda" (uttalas P990i) som jag köpte för någon dryg månad sedan.

Problemen började från dag 1. Provade först att få ordning på luren med hjälp av Ericsson Support (ca 20 samtal).

Jag gick sedan till Elgiganten där jag köpt den. Där berättade de ärligt att det kunde ta lite tid (2-4 veckor) att få tillbaka telefonen.

De sa också att det gick snabbare om jag gick till Engströms direkt.

Sagt och gjort. Jag åkte till Engströms en Fredag och lämnade in telefonen och vips Måndagen därpå fick jag tillbaka telefonen med konstaterandet att de inte kunde hitta något fel men att de fabriksåterställt telefonen.

Givetvis var felet inte fixat utan det kom tillbaks ganska snart.

Det här är fjärde telefonen som jag haft detta problem med, nämligen att felet inte är fixat när man får tillbaks den.

Som möjlig ursäkt för detta, har jag fått en förklaring från en väldigt insatt kompis.

Serviceföretagen har en löjligt låg summa för att felsöka en telefon.

Det blir därför oftast en väldigt snabb felsökning.

Om felet är av lite krångligare natur, som kanske inte uppstår hela tiden, så kan du räkna med att bli av med din telefon 2x (2-4 veckor) innan SonyEricsson ens funderar på att byta ut din lur. Då måste du dessutom reklamera via ditt köpställe exempelvis Elgiganten, vilket tar ca 3 veckor.

All denna tidsödande och krångliga hantering bestämms av telefontillverkarna, i det här fallet SonyEricsson och jag tycker att den är klart kundfientlig.

Jargongen kan man säga styrs av telefontillverkaren

Jag är egenföretagare och har säkert köpt in 2-300 mobiltelefoner de senast 10-15 åren för kanske ca 2.000.000:- merparten har varit Ericsson/SonyEricsson.

Det är nu inte så troligt att nästa 2-300 telefoner blir av det fabrikatet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, det där låter ju inte så hoppfullt, jag hoppas inte jag blir drabbad på det viset, har haft nog med trassel med Onoff och deras s.k. kundsupport som till slut fick mig att kontakta konsumentverket innan jag fick igenom mina krav på att köp skulle gå tillbaka efter 3 datorer av olika märke men med samma fel totalt 7 ggr.

Nåväl, nu är det som sagt Elgiganten det gäller denna gång. Jag har lyckats hitta vart min mobil har varit på lagning och det verkar inte vara Engströms (om de inte ingår förstås) utan Anovo.

Jag lämnade in den 12 okt. och på en service-sökning finns detta att läsa.

Servicecenter: ANOVO Kristinehamn

Kommentar: Byte av bottenkontakt Test OK

2006-10-31 09:56: Posten har kört ut försändelsen och överlämnat den till mottagaren. DIP Mölndal

Jag var till butiken den 1 nov. (igår) kl. 15.30 då de brukar få leveranserna kl. 10 så borde de som sagt ha varit där, särskillt när det t.o.m. var dagen efter den enl. Posten hade överlämnat den till mottagaren, men hör och häpna, de hade inte ens dykt upp där.

Istället hörde jag en annan kund som stod före mig i kön att deras senaste leverans bestod av tomma kartonger av nånting, detta sades ingenting till mig om, men man kan ju börja ana oråd.

Nu hoppas man ju som sagt att det bara blir denna sväng som den ska skickas iväg, jag har ännu inte läst om någon som drabbats av detta fel 2 ggr. på samma telefon, däremot en som direkt fick sin mobil utbytt då felet var detsamma, lite konstigt att det finns olika regler av vad som ska göras vid olika fel, även om det är olika verkstäder, även här borde väl tillverkaren ha ett ord med i reglementet av vad som ska åtgärdas eller bytas ut.

Mvh ! Järker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...