Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dell vs. Gateway?


JonathanHenriksson

Rekommendera Poster

JonathanHenriksson

Hej!

 

Jag skall köpa mig en bärbar dator (desktop replacement). Jag har kommit fram till att Dell och Gateway har de bästa alternativen.

 

Är det någon här på forumet som har en Gateway 9300? Hur är den, den fick lite kritik i en inte så gammal Maxidata (för tangentbordet)?

 

Jag hade tänkt mig ungefär följande: P3 Mobile 600-700 MHz, 96-128 RAM, minst 8 MB grafik, 10 GB HD, 14-15" TFT, DVD, TV-utgång och nätverkskort. Tacksam för förslag på "burkar", märke och inte minst återförsäljare (bra/kompetent support är trevligt!)...

 

Tack på förhand!

 

/Jonathan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Mitt förslag är också Dell men köp hellre en Dell Inspiron 5000 el 7500.

Har själv köpt en Inspiron 5000 700 med 15" VT-skärm. Har idel lovord om den

 

Micke

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag ska inom kort köpa: Fram till idag har jag varit inne på den maskin du säger att du har. Jag såg dock att de släpper Latitude 800C inom en vecka och blev intresserad av den. Har du några fakta om den maskinen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonathanHenriksson

Det bidde en Inspiron 7500. Lite stor (på bussen, tack Västtrafik för era små bussar...) och tung ibland (när man lastar väskan fel...). Stor trevlig 15" högupplöst (1450*1000, tror jag). Ganska så stor hårddisk (20 GB).

 

Ganska så mycket datorn fär väldigt mycket pengar! (Som vanligt med andra ord i datorvärlden...)

 

MVH Jonathan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...