Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Besvikelse

S.t.a.f.f.a.n

Recommended Posts

S.t.a.f.f.a.n

Hej,

Jag hade satt min WinTV på inspelning och var iväg ett par timmar. När jag kom tillbaka hade datorn startat om sig själv p.g.a. en "viktig uppdatering" som installerats automatiskt. Inspelningen var jag blåst på. Den funktionen kan man säkert stänga av men det är så dags nu. Nu undrar jag om man kan stämma Microsoft på $1.000.000 för interference eller intrång i privatlivet eller dylikt?

Mvh

Staffan

[inlägget ändrat 2006-10-11 23:43:45 av S.t.a.f.f.a.n]

Nu undrar jag om man kan stämma Microsoft på $1.000.000 för interference eller intrång i privatlivet eller dylikt?

Tjaa, kan man stämma MCDonalds för att dom serverar för varmt kaffe "har hänt faktiskt", så kan du säkert stämma Microsoft för din anklagelse också.

Du får väl försöka och skicka in en stämmnings-ansökning till en amerikans domstol och testa...

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

Tjaa, kan man stämma MCDonalds för att dom serverar för varmt kaffe "har hänt faktiskt"

http://en.wikipedia.org/wiki/McDonald's_coffee_case

(vad finns INTE på Wikipedia???)

Om den missade inspelningen vållade svåra personskador som kräver år av behandling kanske det finns ett "case" :)

Fast för ens egen skull är det nog enklare att stänga av automatiska uppdateringar, ladda ner TV-programmet från nätet och glömma hela historien.

[inlägget ändrat 2006-10-12 08:32:39 av lizardKng]

http://en.wikipedia.org/wiki/McDonald's_coffee_case

(vad finns INTE på Wikipedia???)

Om den missade inspelningen vållade svåra personskador som kräver år av behandling kanske det finns ett "case" Skoj

Gick att läsa för ett tiotal år sedan att en äldre dam i USA satt på ett McDonald och beställde fika med tilltugg, hon drack snabbt och "häftigt" och brände sig, stämde McDonald för detta, och fick rätt, enligt domen var dom tvungna att sänka temperaturen på kaffet så att risken för brännskador blev så liten som möjligt...

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

hör på det här då. det var en gammal dam som hade köpt en mikro och sen hade hon badat sin hund som e liten. då fick hon idén att låta han torka i mikron (hur dum får man bli) o hunden dog. sen stämde hon företaget som gjort mikron och fick rätt. anledningen var att företaget inte angivit vad man ska använda mikron till.

Det låter som en "Urban legend", i samma stil som Anjuna länkade till nedan. Men jag orkar inte leta just nu, så jag säger inte mer än så :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...