Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dell UltraSharp 2407WFP


s062dd

Rekommendera Poster

Besvarar er båda här istället...

 

// lizardKng

En död pixel...?!?!?...härligt att du inte bryr dig, tror det är för att det finns miljarder fler pixlar på en fetskärm á lá 24"...

Jaaaa, hade även jag en 17" fast LCD & sicken skillnad, dom båda står bredvid varann nu på skrivbordet hemma...oj..oj...när jag fick alla mina leksaker tog jag dom till företaget & körde hem dom själv...vi blev impade men ändå inte när vi öppnade paketet med skärmen i...men i ärlighetens namn så var vi inte så jätte impade av skärmen men när man kom hem...*WooooW*...då vaknade man...

Kör också med DVI...verkligen kanonköp...håller med till 100%...

 

 

// s062dd

Absolut den bästa julklappen, har fått flera julklappar redan i år...nya burken med skärmen i början av sommaren, sen kom ju äntligen min efterlängtade P990i för ca. 2 veckor sen...så nu behöver jag inga fler julklappar,

joooo...förresten...måste införskaffa nåt pci-kort så jag får fler usb-utgångar, de 5 som jag har i bak är knökfulla...behöver nu 3 lediga till...

 

EDIT : Formuleringsfel...

 

[inlägget ändrat 2006-11-23 10:46:47 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min Dell UltraSharp 2407WFP igår.

Efter över 3 veckors väntan, men oj vad det va värt de.

 

Först packar man upp den, i ärlighetens namn så blev jag inte så chockad av storleken förens man rullade igång den.

 

Satte mig och kollade på en film direkt. Den bilden å den storleken va helt otroligt. Va en HD film att tillägga. det va en klar 10/10 på att se HD film.

 

Sen tjatade kompisarna på mig att jag skulle komma in och spela.

Startade igång mitt world of warcraft. Jises säger jag vilken bild.

Vilka möjligheter man får med denna skärmen. Kan ju använda 10 gånger så många saker som innan på skärmen utan att det tar upp plats.

 

Sen kom då första negativa saken.

Märkte att när jag gick åt sidan så tog det nån millisekund innan själv gubben flyttade sig. Trodde ju detta hade att göra med MS på skärmen. Så jag började pilla å greja och ha mig med datorn utan framgång. Så den startade om. Gick in igen å där stod jag själv medans alla hade gått vidare. Då PANG så va responstiden precis som på min gammla 19" crt skärm.

Detta hade då att göra med min FPS. När jag stod själv så hade jag ca 30 FPS.

Stod jag med 40 andra gubbar så gick den ner till mellan 7-9 FPS. Då blev det en fördröjning. Inte så konstigt kanske.

 

Har en väldigt bra dator. 3,4 Ghz PCIexpress grafikkort m.m. men den klarar ändå inte uppdatera alla dom pixlarna på den stora skärmen.

Så ett tips. Köper ni en sån här stor skärm, se till att ha en dator som klarar av den. I alla fall ett grafikkort, processorn toppade inte på mer än 50%.

 

 

Summering:

 

Plus: Mycket bra bild, STOR bildyta, PIP (picture in picture) på ett väldigt smidigt sätt, BILLIG om inte annat, 7800 kr kostade min med 25% rabatt.

 

Minus: Kräver en del av datorn, Skulle vilja ha snabbknapp på profiler (kan välja lägen i menyn tex. movie eller spel) jobbigt att gå in i dom så fort man ska se film å sen spela.

 

Mitt betyg blir 9,5/10, har som sagt bara testat den i några timmar. Så kanske upp eller ner här ifrån

 

[inlägget ändrat 2006-11-23 11:45:09 av freddp]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste införskaffa nåt pci-kort så jag får fler usb-utgångar, de 5 som jag har i bak är knökfulla...behöver nu 3 lediga till...

 

Skärmen har ju en USB-hub. Annars är ju USB-hubbar billiga saker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmen har ju en USB-hub. Annars är ju USB-hubbar billiga saker.

Så sant så...men som du även skriver...hubbarna är ganska billiga...så slipper man störa sig på alla sladdar bakom skärmen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

// freddp

 

Håller med...var inte heller så impad innan jag startade upp den.

 

Spelar själv inget med min skärm, men en arbetskompis som också har denna skärm kör mycket spel, och han var duktigt tveksam innan han slog till men han é grymt nöjd, och den mannen är kinkig...så för mig är den helt klart 10/10, sen håller jag även med, man behöver en lite kraftigare burk för att utnyttja själva skärmen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du,något minus måste man ju hitta hehe.

Jag har ett nvivia geforce 7950gx2 på en giga.I detta utmärkta graffekort så ingår det många förinställda inställningar för olika spel som t.e.x flightsimulator 2004,CS, Ace of war m m, så att spelen blir så optimala som möjligt vad gäller grafik och fps.Jag flyger mycket flygsimulator å där krävs en hel del av grafikkortet. Testade att köra på full inställning vad gällde grafiken i simulatorn å då hade jag en fps på 45-50.Visst,geforce kortet som jag har är inte billigt,ligger mellan 3900:- å upp till 6000:- men det är det värt.Så,en julklapp kan ju bli två,köp g-kort med lite mer kraft i.

 

Ha det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte internet väldigt litet med en 24"-skärm?

 

2002 köpte jag en ny 21"-IBM (Trinitron tillverkad av Sony) som jag gjorde till min "primär", gamla 17" Hyundai fick bli sekundär). Top of the line... "best money can buy", bla bla bla..

 

Jättebra skärm, skarp, bra färger och allt. -Den kostade 12000+moms!

Nu i höstas, när jag ändå köpte en ny datorpark, tänkte jag att jag skulle köpa en ny skärm också, och ge Hyundai-skärmen till välgörenhet.

 

Köpte nyligen en Samsung 205BW, en 20" widescreen. Kostade 3400 inklusive moms. Jämfört med IBM-skärmen ser Samsungen ut som "Star Trek", och IBM som något som farfar hade när han var barn.....

 

För att återgå till min fråga: Kör man med IE 6.x blir väl sidorna väldigt små med en stor skärm? Nu kör jag med IE 7, så sidorna blir nästan "perfekta" vid 125%..

 

20" Wide TFT (med noll pixelfel) kan jag rekommendera!

(Skärmen har man ju oftast längre än datorn, så den lönar det sig att satsa på!)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lizardKng skrev:

Varför skulle sidorna bli små med en stor skärm?

 

Poäng till dig! (Eftersom jag var oklar, och du är klar)..

 

Men jag ska försöka att förklara vad jag menar:

"Förhållandevis små".

 

IE7 har ju äntligen fattat problematiken, kanske för att ms-dirrarna börjar bli "upp till åren".. En bra förstoringsfunktion finns med IE7, där man FAKTISKT kan få STÖRRE bild på "internet", som saknades förut...

 

De flesta program, anpassades (och anpassas) bra till att folk köper större skärmar. Browsers verkar "stått stilla", eftersom "internet" ser "lika litet ut" på en stor WIIIIDEEscreenskärm, som på en liten 17" CRT..

 

IE7 har en förstoringsfunktion, perfekt för folk som har "större skärmar"/börjar bli "medelålders"...

 

:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja tack för den då :)

 

Förstorar IE7 på samma sätt som Opera, d v s att allt blir större, både text och bilder?

 

Själv har jag nu det omvända problemet, jag vill göra saker mindre. 1920x1200 på 24" tillåter att göra saker ännu mindre, i alla fall för mina ögon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...