Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dell UltraSharp 2407WFP


s062dd

Rekommendera Poster

Är på väg att köpa en ny dator från jobbet. En fråga jag har är detta med ms på skärmen. Den skärm jag talar om är Dell UltraSharp 2407WFP,en 24 tummare som har en ms på 16. Funkar den bra för spel? En del säger att det funkar fint medans andra tycker att det laggar lite. En sak till? kan jag använda skärmen så som en tv skärm? alltså kolla tv program på den och går det enbart att se tv via kortet i datorn?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den skärm jag talar om är Dell UltraSharp 2407WFP

Har själv föregångaren, den du syftar på hade kommit när jag fick min men jag ville ändå inte ha den...men jag kan säga så här, arbetskompisen som också införskaffade en var riktigt skeptisk men efter myyyycket efterforskningar så beslöt han att skaffa en också, han kör Battlefield samt CS flera timmar per kväll & han säger att skärmen é grym. Själv kör jag inga spel men jag kan säga så här : du kommer inte att ångra skärminköpet, den är helt underbar.

 

kan jag använda skärmen så som en tv skärm? alltså kolla tv program på den och går det enbart att se tv via kortet i datorn?

Din första fråga här vågar jag inte svara på eftersom jag själv har ett tv-kort i burken...helt underbart & kunna spela in-pausa-spola tillbaka, har inte kollat på min "dum-burk" på superlänge...

 

Hett tips : Slå till på 24:tummaren...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe!

Ok, får det bli en 24 tummare.

Återkom jättegärna & säg vad du tycker...eller rättare sagt, återkom & säg om du är nöjd eller skitnöjd...för det är vad du kommer att vara...själv sitter jag här med min gamla burk med en 17:tummare & min nya med 24:tum...akta dig sicken skillnad det är...vore olidligt & gå tillbaka till 17:tummaren...lova & återkom...

 

Edit : Jag kan dock inte stå för vad min arbetskamrat säger men det jag kan säga är att han är riktigt kräsen & är grymt sparsam men han ångrar

absolut inte att han slog till på en 24:tummare...

[inlägget ändrat 2006-10-11 22:01:31 av Freddie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...får den först vecka 47

Stackare...olidligt & sitta & vänta...

 

...men återkommer...

Lovar att det kommer att vara mycket positiva besked...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har fått min skärm å dator i dag.Om skärmen säger jag bara WOOOOOOOOOOOOW.Fattar inte att jag inte tänkt på en sådan tidigare.Knivskarp bild och bra upplösning på den ochså. Kan förstå det när man nästan får betala 10000: för den.Datorn och skärmen kan ni läsa om på dell.se. Datorn heter dell 9200 och skärmen 2407WFP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om skärmen säger jag bara WOOOOOOOOOOOOW

Jaaaaa...vad var det jag sa...du kommer garanterat inte bli besviken & så blev fallet...du var lite skeptisk att jag var så himla impad av skärmen...erkänn...

Laggar spelen...??...eller är det som jag sa, att den är uuuunderbar & funkar till allt...??...känns olidligt & komma till jobbet & sitta framför en 19"...*morr*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup:Hehe,du får prata med din chef om att få en större skärm,då kommer du jobba bättre;)Visa detta inlägg för han så kan han beställa en större skärm omgående till dig hehe.Spelen laggar inte som jag trodde från början, å man är med i spelen på ett helt annat sätt än tidigare.Jag är lycklig lol.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tumme uppHehe,du får prata med din chef om att få en större skärm,då kommer du jobba bättreIroniVisa detta inlägg för han så kan han beställa en större skärm omgående till dig hehe.

Ajdå, den chefen blir svår att övertala, dessvärre är jag själv delvis chef eftersom jag är en av delägarna i företaget...hi..hi...men jag ska ta ett ordentligt snack med mig själv...

 

Spelen laggar inte som jag trodde från början, å man är med i spelen på ett helt annat sätt än tidigare.

Exakt...vad var det jag sa, arbetskompisen kör Battlefield & han snackar via chatten & brukar tråka sina motståndare & säger att "jag har en sån fet skärm att man ser minsta pixel, så Ni blir så himla lätträffade"...*asg*...

 

Jag är lycklig lol.

Jag om nån tror & förstår dig...

 

Lev lyckligt & njut med skärmen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntar också på en men den har blivit fördröjd till en bit in i december, SUCK!!!!!!!!!1

Jaaaa...säger bara..."...om man väntar på nåt gott..."...garanterat, Du kommer att bli nöjd...tro mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man väl har den så släpper man den aldrig.Finns dock en nackdel,frugan har laggt beslag på datorn nu å dotterns hela skola är här helt plötsligt.Nästa problem blir väl att frugan bjuder in alla på kafferep å jag får sitta å glo i min gammla glasburk,men som jag skrev tidigare,jag är en lycklig man nu ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man väl har den så släpper man den aldrig.

Ha..ha...jasså, Du har fäst dig såpass vid den...*fniss*...håller med...

 

Finns dock en nackdel,frugan har laggt beslag på datorn nu å dotterns hela skola är här helt plötsligt.Nästa problem blir väl att frugan bjuder in alla på kafferep å jag får sitta å glo i min gammla glasburk,men som jag skrev tidigare,jag är en lycklig man nu

Ha..ha...det kommer sluta med att Du beställer en : 3007WFP...en ännu fetare skärm...stackare...lider med dig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe,ja det är tufft å ligga på topp.

Ha..ha...absolut...

 

Förresten...skulle precis fråga dig om du verkligen var 18 år eftersom du hade fruga & barn, och visst kan man ha det vid 18 års ålder men ett barn som går i skolan...lät tveksamt...men nu såg jag att du uppdaterat presentationen...men du har glömt en grej...vaddå månne...??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe,sant.:thumbsup:Fixat.Skulle behöva lite hjälp med en sak men det tar vi inte här.Det är om själva datorn.

 

Fredde,du har mail till Yahoo

 

[inlägget ändrat 2006-11-17 13:57:50 av s062dd]

[inlägget ändrat 2006-11-17 14:05:42 av s062dd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hem den idag - kärlek vid första ögonkastet :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

 

Men jösses vad ljus den är, jag har dragit ner ljusstyrkan till 32 nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hem den idag - kärlek vid första ögonkastet Tumme uppTumme uppTumme upp

Ha...ha...jaaaa, vad var det jag sa...den é gryyyym...lovar, du kommer aldrig att sluta vara kär i skärmen...

 

Men jösses vad ljus den är, jag har dragit ner ljusstyrkan till 32 nu.

Jaaa...den é grymt ljus...men ack så underbar...*fniss*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En död pixel dock :-(

 

Men den är ute på vänstra kanten så den får vara. Döda pixlar gör inte alls lika mycket som ilsket gröna eller så.

 

Håller osm bäst på och vänjer mig vid detta hav av skärmyta. Från en gammal 17" CRT till 24" LCD... Mmmmm....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du,som jag skrev tidigare,denna skärm är GRYM.Inte blir det sämmre av att jag kör via dvi utgången på kortet.Kanonskärpa.Ja du Fredde och resten av oss lyckliga,detta var den bästa julklapp man kunde få just nu:thumbsup:

 

[inlägget ändrat 2006-11-23 04:30:09 av s062dd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör också med DVI.

 

Har triggat ner den en del för att får vanliga fotografier att se ut som folk.

 

Nu är den, återigen, enbart bra:)

 

Ett kanonköp för de som passade på.

 

Men utab att "tagga ner den" ser ju fotos rätt mäkliga ut tycker jag.

 

Gå in i nVidiapanelen och dra ner på kontrasten.

 

[inlägget ändrat 2006-11-23 04:52:07 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...