Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn blir varm

Boxcutter

Recommended Posts

En dator som tidigare inte har haft några sådana här problem har helt plötsligt börjat bli jäkligt varm i nätagget (så varm att det t o m luktar i rummet). Vi har flyttat datorn från jordat till ojordat (vi tvingades att göra det) kan det bero på det?

Jag vill dock minnas att vi hade den ojordad förut utan detta problem.

Vad kan detta bero på?

Stefan Eklinder
Vi har flyttat datorn från jordat till ojordat (vi tvingades att göra det) kan det bero på det?

Svårt att tänka mig det. Då skulle mina datorer lukta bränt alltid. Finns bara jordade uttag i köket i min lägenhet. Att bara sätta in jordat i det rummet där datorn står menar hyresvärden inte är möjligt. Då får man dra om elen i hela lägenheten. Eventuellt bekosta en elektriker själv för jobbet.

Har inte undersökt kostnaden, men ska jag sedan inte bo kvar här så är jobbet ogjort. Får inte en spänn tillbaka. Det är en hyreslägenhet.

Vad kan detta bero på?

Kan tänka mig att nätagget är fullt av damm.

Mitt gamla som jag slaktade för att få fläkten var fullt av damm. Förvånade mig att det inte luktade bränt när det gick varmt. År ut och år in.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

tror oxå att det beror på damm!!men behöver inte bara vara damm i nätt agget!!kan vara idé att dammsuga hela datorn ju varmare datorn går ju mera strömm drar den ju!!och nätagget får jobba hårdare!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...