Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

om raderade bilder.


furious

Rekommendera Poster

hejsan!

Jag undrar om när man raderat bilderna i digitalkameran om de fortfarande ligger kvar på minneskortet? Och i sådana fall hur får man bort dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filsystemet i digtalkameror ofta (likt) FAT. Dvs när du raderar en bild tas det index bort som pekar på var bilden finns. Det går med andra ord med specialprogram/verktyg att läsa av bilderna trots att de är raderade. Är det detta du tänker på?

 

Ett enkelt sätt är väl att formatera minneskortet och fylla det igen och formatera det igen så borde det vara mycket svårt att få fram det du vill dölja.

 

Och till sist - välkommen till Eforum. Försök dock i framtiden att placera dina inlägg i rätt forum. Diskutera Eforum är inte rätt forum för denna fråga men var inte orolig, denna tråd kommer att flyttas till forumet Digitalkameror snart.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag tog på digitalkameror måste ha hoppat.

 

men är det inte bara proffs som kan det där med att se bilderna? Man får väl inte md ngåot program till digitalkameran/minneskortet så man kan se bilderna som man raderat?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl inte md ngåot program till digitalkameran/minneskortet så man kan se bilderna som man raderat?

Nej det får man inte men det finns program på internet som hjälper dig återskapa förlorade bilder. Bilder då förlorade pga av skada eller misstag.

 

En del kostar pengar, en del kan vara gratis.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl inte md ngåot program till digitalkameran/minneskortet så man kan se bilderna som man raderat?

 

Sist jag köpte ett CF-kort fick jag med en mini-CD med ett sånt program. Men det är väl ingen gissar antar jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. nån som har samma kort som mig. det heter fujifilm xD-picture Card 64 mb ?? För då borde3 den veta. Men tror nog inte att man akn se dem då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du ute efter egentligen.

 

få fram raderade bilder eller radera dem så att de ej går att ta fram?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill inte få fram ngr bilder. Utan om de finns kvar på minnet eller ej?

..och det har jag väl svarat på i mitt första inlägg.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...