Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Återkommande Återskapa dokument

Jonte_78

Recommended Posts

Jag har ett antal terminalservrar, på dessa kör jag Office 2003. På en av dem så återkommer ständigt dialogrutan "Återskapa dokument" för alla användare. Det dokument som dyker upp är ett dokument jag har jobbat med som administratör. Stänger man rutan och startar Word igen så kommer inte dialogrutan upp igen. Men startar man Word en tredje gång så dyker återigen samma dialogruta upp.

På detta sätt håller det på, varannan gång möts man av samma dialogruta. Användarnas profiler har inga återskapade dokument liggandes vad jag har kunnat se. Några tips?

/Jonas

Nu kör jag en äldre word aldeles själv, men i princip:

1. Kolla Verktyg->alternativ->sökvägar. Vad är sökvägen till "återskapa dokument", har alla användare samma? Kan du ändra till en "egen" sökväg? Är väldigt osäker, men jag tror att "default" ligger i programmappen!!!! Men det var så urbota korkat att jag förutsätter att det har ändrats.

2. Kolla om det inte ligger en *.ASD fil i den mapp som anges ovan.

Ähh, microsoft om återställningsfiler i word 2003, kanske finns någon ledtråd:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bsv%3B827099

Sökvägen för återskapade dokument pekar in i användarens profil, så den ser helt rätt ut. Jag hittar inte heller någon typ av fil i dessa kataloger. Eftersom det händer på endast en server så verkar det nästan som att den utöver profilsökvägen letar någonstans på maskinen.

Jag visste inte att dessa filer hade ASD som filändelse så jag skall ta och söka efter dessa. Tack för tipset!

Sökningen efter ASD filer gav inget. Jag tycker jag har sökt igenom datorn på alla sätt och vis efter olika filändelser och efter filer modierade samma datum som de återkommande återskapade dokumentet. Men jag hittar ingenting...

Kan tillägga att jag får upp 2 poster:

Dokument <återskapat>

Dokument <orginal>

Det återskapade går inte att öppna, och orginalet är förstås, ja orginalet.

WTF

Har medvetet kraschat ett worddokument ett par gånger nu. Försöker få word att berätta var tusan återställningsfilen kommer ifrån. Men NEJ, det går minnsan inte. Det går bara att komma åt den återskapade filen, och den har ju ingen sökväg ännu :-(

bäääh

Återstår väl standardfelsökning för word.

Radera alla Normal.Dot du kan hitta och låt word återskapa en "fabriksny".

Tydligen kan en skadad mallfil tvinga in word i en "återskapa-mallfil-loop". Typ; Något hände när du jobbade som admin. Av någon anledning sparades delar av ditt dokument in i normal.dot, som i sin tur beter sig som ett skadat dokument och triggar igång återskapningverktyget OSV i en evighetsloop. Men en ordentlig radering av alla Normal.DOT skulle kunna göra susen.

Om inte det hjälper så kan man gissar hejvillt:

Har du kollat övriga sökvägar under Verktyg->sökvägar->... t.ex ...arbetsgrupper?

Jag lyckas i och för sig inte tvinga fram något när jag dumpar en återskapningsfil där, men vem vet?

Kolla Verktyg->mallar och tillägg (word 2000, heter något annat i nyare)

Kolla även

anv... Application Data\Microsoft\Word\Autostart

anv... Application Data\Microsoft\Word\STARTUP

samt

Program-sökväg\Microsoft Office\Office\Startup

(ähhh, kolla hela officemappen. Finns en del reliker kvar. Tror att man fortfarande kan dumpa anv-data där)

Problemet löst!

Det som inträffat är att när jag installerade terminalservern så har jag haft installationsanvisningarna uppe samtidigt som jag installerat program i change user /install läge. Vid något tillfälle har word kraschat och jag har startat upp det igen. Denna åtgärd har då spelats in i registret och har på så sätt kommit med i varje användares registerdel. Genom att radera följande nyckel upphörde felet:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Terminal Server\Install\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\resiliency

Jag tackar så mycket för förslagen mh2!

/Jonas

Oj, så låst man kan bli när symptomen dyker upp i ett program. Det där var väl egentligen inte words "fel".

Poäng för att du postade korrekt lösning när du kom på det, det är ju hela vitsen med ett forum men det händer aldeles för sällan.

*****tillägg******

Jo, lite skyldig är nog word ändå. För arkivet, diskussion här:

http://www.experts-exchange.com/Applications/MS_Office/Word/Q_21830722.html

[inlägget ändrat 2006-10-12 10:56:11 av MH2]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...