Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lager!


Micke Hansson

Rekommendera Poster

Micke Hansson

Är det någon som vet ifall det går att få ett lager att höra samman med en underliggande billd så att lagret förljer med

bilden ifall webläsarens yta utökas, (dvs det innehåll som inte är lager är centrerat och flyttar sig således vilket lagret inte gör).

 

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du använda css så kan du lägga position: relative; på det underliggande lagret, dvs det som förändras och position: absolute; top: 0px; left; 0px; osv... på lagret med bilden som skall följa det relative lagret.

Har dock ingen aning om hur det funkar i NN - Vet med mig att NN inte är glad för positioneringar. Ett tips bara... (med reservation för tankekullerbyttor)

//Ch

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett liknande problem som ingen verkar ha någon lösning på.

 

Hade planer på att ha lager inuti lager på en sida med låst layout (600x400 pixlar), där hela innehållet skulle vara både vertikalt och horisontellt centrerat. Min tanke var att i ett av lagren ha en text, som vid behov kunde scrollas fram (när inte textytan räckte till). Fick detta att funka i IE, men i NS gick det inte alls. NS vägrade att visa upp en scrollist, trots att jag definierat ett överliggande lager med fast storlek samt att alltihop låg i en tabell med måtten 600x400 pixlar.

 

Det hela slutade helt enkelt med att jag övergav hela idéen.

 

NS positionering av lager verkar vara väldigt besvärlig när man vill att den skall vara relativ till andra objekt på sidan, helt enkelt. Om det finns ett sätt att lösa detta på är ingen gladare än jag...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...