Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

varning från windows


mamoon

Rekommendera Poster

hej

jag har installerat flera olika antiverus program under dem senaste 5 dagar till exempel AVG, Avista, Camwin men fortfarande får ett meddelande från windows att antiverus programet är föråldrats och datorn kan utsattas för risk

eller ingen antiverus hittades.

vad kan vara orsaken till detta?

tack för all hjälp på för hand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du ditt säkerhetscenter inställt?

 

Säger den att du bara har ett virusprogram ingång, eller vad?

 

Ibland kan det hända att "Windows" inte "förstår" eller känner att det finns ett antivirusprogram installerat.

 

Har du testat flera antivirusprogram?

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du ditt säkerhetscenter inställt?

 

vad menar du med säkerhet center ?

 

Säger den att du bara har ett virusprogram ingång, eller vad?

 

Nej ibland säger att det hittades ingen antiverus program och ibland säger att antiverus programet är gamal och kan inte skydda datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du med säkerhet center ?

 

 

Förutsätter att du har SP2 installerat, klickar du på start/kontrollpanelen så har du en ikon som heter Säkerhetcenter.

 

I den kan du hitta information om du har antivirusprogram, brandvägg m.m.

 

 

Nej ibland säger att det hittades ingen antiverus program och ibland säger att antiverus programet är gamal och kan inte skydda datorn.

 

 

Då återkommer jag till mitt förra inlägg, där jag påstår att i vissa fall så kan inte Windows indentifiera att det finns något antivirusprogram installerat på rätt sätt.

 

Ett förslag kan då vara att försöka testa något annat antivirusprogram och se om det fungerar bättre.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack!

Jag gick in på säkerhetcenter och bokade alternativet " Jag har en antiverus program som övervaker själv......" . Så försvan meddelandet och nu det står i säkerhetcenter att övervakas ej.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...