Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Det är en enpartiregering"


jannejanne

Rekommendera Poster

Såg just att Person beskrev den nya regeringen så.

 

Och det är ju den enda regeringstyp han känner till

så uttalandet var ju inte så överraskande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att meningen som helhet är rätt cool:

Ministerlistan är egentligen en enpartiregering, med överraskande stor dominans för moderaterna. Jag är förvånad över att de andra partierna har köpt detta. När det väl är gjort är så är det bara att konstatera att Sverige mått väl av att regeras av en enpartiregering genom åren och detta är så nära en enpartiregering man kan komma

 

Säga vad man vill om Person, men falsk blygsamhet lider han inte av:)

 

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_13806724.asp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förvånad över att de andra partierna har köpt detta.

 

Jag håller med. Jag är förvånad över att moderaterna har fått så många ministerposter som de har fått och dessutom de viktigast dito.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Jag är förvånad över att moderaterna har fått så många ministerposter som de har fått och dessutom de viktigast dito

Nja, "viktigheten" kan kanske diskuteras, men Moderutterna fick 26% av rösterna och alliansen som helhet fick 48% procent. Dvs de har 54% av de borgeliga rösterna. Så en viss moderatdominans är väl rimligt?

 

Motsvarigheten för Socialdemokraterna var väl 35% av 46%=76% i det här valet. Antar att det var något liknande förra valet, och då valde dom ju att köra hela regeringen själva.

 

Men den del av Persons uttalande jag gillade var:

När det väl är gjort är så är det bara att konstatera att Sverige mått väl av att regeras av en enpartiregering genom åren och detta är så nära en enpartiregering man kan komma

 

Jag tycker att den kommentaren är klockren, Personsk ironi när den är som bäst (Ett överdrivet självbelåtet uttalande som han vet att ingen borgerlig ledarskribent kommer att fatta) :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är förvånad över att moderaterna har fått så många ministerposter som de har fått och dessutom de viktigast dito.

 

Med tanke på valresultatet är det väl rätt naturligt? Eller menar du att Fp skulle dominera bland ministrarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad tycker du att han skulle ha sagt för att du inte skulle ha kommit med en gliring efteråt ?"

tex

"Det är tydligt att svenska folket är mindre nöjda med sina levnadsvillkor än jag är med mina efter mina senaste 4 år som regeringschef. "

 

Då hade det väl blivit: "Äntligen lite självinsikt. Det hade jag inte väntat mig."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...