Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ZyXEL Prestige 600 series


styb6331

Rekommendera Poster

Tjena! Jag har förstått att med mitt modem kan jag inte koppla in flera datorer men, Jag har nu en dator som fungerar korrekt i port 1, Men jag vill att min andra också skall fungera i port 1(koppla om alltså). Hur som helst får jag inget internet. Sladden är kollad och den fungerar på dator 1 men jag vill nu få en ny IP adress men jag får bara den privata 169 vilket inte fungerar. Datorn står några rum bort men jag fattar inte varför den inte vill hitta en IP åt mig.

Några tankar om detta??? Verkar skumt som bara den!

 

Regards Ola

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vilken modell du har, finns några att välja på. Vissa har inbyggd router, andra inte.

Routern kanske "låser" på macadressen på din första dator. Då "känner" den inte igen din andra dator som har en annan macadress. Det enklaste vore att köpa en router som delar ut adresser till dina bägge datorer eller om den har routerfunktion en switch.

 

Jag har det senare routermodem + switch.

 

Jag vet inte hur man "nollställer" låsningen eller om den släpper efter en viss tid på ditt modem eller om man måste "starta om den". Är inte så insatt.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns ju normalt fyra(4) olika typer av detta modem.

 

http://www.zyxel.se/Generellt.44+B6JnR4X1p5WEVMcHJvZHVjdHNfcGkxW3Nob3dVaWRdPWcxNiZjSGFzaD04Y2Q4M2M0YmM2.0.html

 

 

En utan inbyggd switch...660M-61 S

En med inbyggd switch...660H-61 S

En som är förberedd för bredbandtv m.m...660H-Triple bay modem

Och en som också finns med trådlöst inbyggt...660HW-61 S

 

 

Så frågan är vilken du har?

 

 

 

Återkom med detta, så ska vi försöka hjälpa dig

 

Men i korthet, så tror jag att en switch löser dina problem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...