Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP!!!


moaoliver

Rekommendera Poster

Jag har fått en dator från ett företag där min kille jobbar, dom har bytt ut sina gamla och skulle slänga dom, då den fungerar så tänkte jag direkt på min son som önskat sig en speldator...nåja, nu till problemet. Datorn har Win XP men när man ska in så är den domänrelaterad med lösen. Jag har en XP skiva, har försökt starta den med den, men det händer inget. Tanken var om det skulle finnas något sätt att radera hela Windows utan att "logga in" för att sedan installera om med min egen skiva... men...hur gör jag??????

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korsposta INTE!

När det nu är sagt så:

Gå in i BIOS och ställ in att CDn ska vara första enheten som datorn försöker starta ifrån. Stoppa sedan i din Windows CD och installera ditt Windows.

 

 

Tänk på att om det är en gammal version av Windows XP som redan använts så tillåter inte licensen att du installerar det på en ny dator, dvs din produktnyckel kommer (kanske) inte att fungera.

 

 

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj..jag är lessen =( Jag trodde den hade hamnat i fel forum... ska inte upprepas. Tack...jag ska testa, men jag ska erkänna att jag är bra klumpig på datorer trots allt =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Tråden flyttad till windows xp

 

Moderator

 

Hårddiskar & Lagringsmedia

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...