Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Projektor eller 50” TV (Plasma el bakproj)


gammelfarbrorn

Rekommendera Poster

gammelfarbrorn

Jag är i valet och kvalet om att skaffa mig en projektor eller en 50” plasma alt bakproj till hemmabion i vårt TV rum.

Tanken med projektor är att ha en rullduk som rullas ner framför TV:n till dess underkant för att utnyttja högtalarna och ljud och bildanläggningen i TV möbeln.Vi avser att anv. projen mest till film och någon sportsändning, och TV:n (36” Wide bildrör) till andra sändningar helst med bibehållet ljud och bild från anläggningen som består av satmottagare 1st Viasat och 1st Canal Digital, JVC DVD recoder med hårddisk samt 1st 5,1 reciever. Har även en extra Viasatmottagare som jag tar ut på stugan någon månad på sommaren.

Vid ett eventuellt projköp har jag även tänkt skaffa en HDTV satbox med HDMI och en billig DVD med HDMI.

 

Nu till mitt dilemma, hur kopplar jag ihop detta ? Hur många kablar och vilka? Längden för kabeldragning bak till projen i eller över taket ca 7-8met.

Kan jag vara hjälpt av att ha 2 satmottagare och den billiga DVD:n bak vid projen?

 

Eftersom jag och i synnerhet min hustru inte gillar massa kablar ( det är ju nu många bakom min nuvarande anl.) så kan alternativet bli en 50”

bakproj TV eller plasma som ersätter nuvarande TV.

Tittavståndet ca 3,8 met.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...