Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar dator för studier. Några tips?


sjohan

Rekommendera Poster

Hejsan gott folk,

Jag börjar känna att det är läge för mig att skaffa en ny laptop. Jag har nu en 6 år gammal hp omnibook XE3 och den börjar kännas seg. 768mhz processor, 128,b ram, 13" skärm osv. Sen så har skärmen börjat flimra och cdläsaren är paj. Så det börjar kännas läge.

 

Någon som har bra tips på vad man ska kika på? Mina krav är att den ska vara bärbar. Alltså inte en 17" widescreen utan snarare en maxgräns på 14" och helst under 2kg. Men samtidigt så måste jag kunna använda photoshop, cad, mathlab osv åtminstonde hyfsat snabbt. Och sen så är ju bra kvalite, hårddiskstorlek, batteritid och sånt också bra om det är bra. (Wlan är krav med men det har väl de flesta)

 

Har kikat lite på:

LG T1-52RRV (fanns på computer city för 14000) 14", intel duo core och verkar finnas i någon nyare variant på komplett.se

Dell xps m1210, 14000kr, 120gb, 1024mb ram, 12.1"

och jag har även kikat lite på andra. LGs dator verkar väldigt intressant tycker jag så har ni erfarenheter om den skriv!! Jag vill veta ;)

 

Skriv gärna vad ni har köpt eller har använt och lite såntdär.

 

Jag är studerande så 23000kronorsdatorer är väl inte intressanta. Maxgränsen ligger väl runt 15000 men helst mycket lägre än så. ;)

 

Tacksam för alla tips

Johan Sjögren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...