Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

En eller två partioner på datorn?


Monis

Rekommendera Poster

Jag ska ominstallera till windows XP. Känner mig kluven över om jag ska ha en el två partioner. Ett alt är att jag har lika stort utrymme på C som på D. Ett annat är att jag har allt på C. Vad bör jag göra? För tillfället har jag nästan allt på D vilket är värdelöst för programmen tar mest plats och de ligger på C. Tack på förhand.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Det har diskuterats tidigare. :-)

En smaksak, tycker jag.

 

Jag har min disk uppdelat i fem partitioner. Där har jag dokument, bilder, program, backup och C: där Windows ligger. Program är, notera, installationsfilerna för programmen som jag använder. Sparar senaste versionerna där, så har jag dom inom räckhåll när det behövs t ex efter en ominstallation av Windows.

 

Rätt bra att ha allt uppdelat. Kraschar Windows så blir man inte av med arbete som man håller på med. Behöver inte köra backup på CD/DVD stup i ett heller, som man nästan blir tvungen till om man har allt på samma disk.

 

För tillfället har jag nästan allt på D vilket är värdelöst för programmen tar mest plats och de ligger på C.

 

Värdelöst, då du får dra genvägar om och när du installerat om Windows.

Windows hör till biten som växer mest med sitt gigantiska register och systemfiler.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt bra att ha allt uppdelat. Kraschar Windows så blir man inte av med arbete som man håller på med. Behöver inte köra backup på CD/DVD stup i ett heller, som man nästan blir tvungen till om man har allt på samma disk.

 

Vad gör du när disken kraschar då? Alla 5 partitioner borta som en tunn blå rök.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Peddler skrev:

Vad gör du när disken kraschar då? Alla 5 partitioner borta som en tunn blå rök.

 

Glömde skriva det, men:

Givetvis kör jag emellanåt backup på CD-skivor. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Flyttar tråden till forumet för Hårddiskar & Lagringsmedia

 

Cecilia - Moderator för Program - övrigt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...