Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IIS svara 404 för site som finns!


Blackadder

Rekommendera Poster

Hej,

 

har problem med en IIS 6 på server 2003. Har konfat en site för SSL men vi kan inte få siten att fungera. Svarar alltid 404 oavsätt vilken sidan man går mot! Vi kan se i webloggen att IIS verkligen tar emot anropen!

 

 

/Patrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

En halvdum fråga, men ni är säkra på att ni skriver https:// , och inte bara http:// ?

 

Har ni öppet port 443 i brandväggar etc?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi skriver rätt URL och brandväggen är inget problem eftersom vi kan se requesten i IIS:ens logg. IP nummer, hostnamn är rätt etc.

 

Det vi har upptäckt nu senast är att inga ASP siter fungerar. Vi har en Resin (ISAPI) installerad på en site som fungerar. Min teori är nu att Resin suger i sig alla anrop av någon anledning...

 

(vi har bara haft Resin+Java siter på servern hittils men ska stoppa in en ASP site för första gången på denna server)

 

Tack för ditt svar i alla fall.

 

/Patrik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
Det vi har upptäckt nu senast är att inga ASP siter fungerar.

 

Inte ens de som går på vanlig HTTP?

 

 

Min teori är nu att Resin suger i sig alla anrop av någon anledning...

 

Finns en möjlighet, men det ska bara vara anrop mer rätt host-name som ska dit. Ni har inte någon default-site som snor alla anrop?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är första ASP siten på denna server.

 

Det finns ingen defaultsite (det fanns och den var stoppad, raderade den för säkerhetsskull, ingen skillnad).

 

Inte så säker på att det är resin längre, resinsiter har ingen IIS logg medans för vår ASP site så får vi ju faktiskt loggning

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Låter mer och mer som rättighetsproblem, även om det borde gett ett annat felmeddelande. Har IUSR_xxx och IWAM_xxx rättigheter i den mappen där filerna ligger?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IUSR och IWAM har rättigheter med hjälper tyvärr inte och felet borde ha bivit ett annat som du säger.

 

Jag kan ha hittat något!

 

Jag testade att ändra siten från att vara en "site" till att vara en "redirect". Exempelvis "www.idg.se" och då redirectas jag till "www.idg.se/scripts/isapi_srun.dll/"! Det sker alltså en serverside redirect till det fördolda! Nu gäller det bara att hitta var den kan finnas...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Hmm... Högerklicka på "Websites" och se om du har något ISAPI-filter där, kan vara det som spökar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har vi inte, testade till och med att lägga till ASP som ett ISAPI filter utan framgång. Ska påpeka att inga filer fungerar, inte html eller gif.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Ni har möjligtvis inte Frontpage Extensions installerat?

 

Om inte, så hade jag avinstallerat IIS och installerat om den.

 

Har ni mutipla IP, så hade jag sett över även detta.

 

Hosts-filen, är den tom och snygg?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppsan, nu fungerar det!

 

23:54 igår kväll fungerade det inte. Nu, 09:30 fungerar det. Vi har inte gjort något under denna tiden...

 

Tack för din hjälp Mr Andersson (eller var det du som hackade dig in och fixade det under natten? :D )

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...