Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är Grafikkortet trasigt?


Thomas Houltzén

Rekommendera Poster

Thomas Houltzén

Efter att prestera 1500 i 3Dmark 2001SE inser man att man måste byta

Gkort trots fattigdomen. På blocket införskaffas ett Nvidia 4400 64Mb med passiv kylfläns från zalman. I med kortet och Häpp; 10140 i 3Dmarks. Waow, sicken improvement, MEN sprak o skrap i högtalarna så fort det blir lite krävande grafik och sedan stängs skärmen av. Que pasa ?

Är grafikkortet paj eller suger det så mycket ampere att mitt nätagg (450W Q-tech) inte pallar med ? Finns inte mycket i datorn som drar mycket kräm, så är det så illa att kortet är trasigt?

undrar

deprimerad

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rösta för någon taskig drivrutin på något vis. Har delvis samma fenomen som hängt med genom 2 grafikkort. Lite tut å sprak i högtalarna och vips får jag sönderpixlande grafik och vips står allt still. Händer uteslutande då spelet drar igång och då bara 1 gång på 30 eller nåt...

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Houltzén

Jo, jag har skummat på drivrutinen också, men saken är den att NVIDIA har ju samma drivrutin till alla geforce-kort, och den funkar helt OK till det gamla kortet. Kanske något kompatibilitetsproblem med moderkortet (Asus A7N8X deluxe)

Borde inte ett trasigt gkort vara helt dött, eller om det är helt, funka flawless?!

Måste prova i annan dator...

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...