Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp: TVout koppla mellan TV och PC...???


balkandcenter.2u.se

Rekommendera Poster

balkandcenter.2u.se

Hej:

Behöver hjälp med TVout har kopplat ihop PC och min Tv och kan kolla på Tv via Tvout men nu vill jag Recorda in/spela in från Tv till PC eller titta..

snälla är det någon som känner till program för att kuna spela in från TV till PC eller vet hur det går till:::

 

jätte tacksam:

 

MVH:::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du kan se PC bilden på TV'n?

 

TV Out är just vad det heter, Endast från PC till TV.

Om du ska spela in behöver du ett TVkort i din dator eller som t.ex USB enhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

balkandcenter.2u.se

ja men nu vill jag överföra bilden från Tv till PC..

och sen spela in den ..

du har sätt nån gång videoclip som inspelad från ZTv eller andra ..

hjälp mig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TV-out används för att få datorbilden till TV:n, vad du behöver är "TV-in" för att få in TV-bilden i datorn.

 

Grafikkortet kan ha en sån ingång, ett speciellt videofångstkort har det garanterat, en del videokameror kan också användas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

balkandcenter.2u.se

jag har två ingångar en till TV och andra till ljud på min PC och kan överföra bild från PC till Tv men nu vill jag tvärt om och samtidigt spela in den:? fins det speciela programa eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du är säker på att det är ingång?

 

Annars kan du behöva nåt kort likt det här till exempel. om du ska ta bild och ljud från t.ex scartutgång.

 

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/custom/1007/pages/products/_1007_wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010092167

 

Finns jättemånga program till det (googla), man brukar få med kortet om man köper ett också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

balkandcenter.2u.se

ja min dator har en extra utgång som jag kopplar till slada mellan PC och TV känner till scartutgång men har aldrig använt den istället använder jag portar som finns på framsida av TV :

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, sicken halvt förvirrad tråd.

 

Vill du ta in TV i datorn finns två sätt och flera vägar.

1: Använd en mottagare/en tunder som ansluts till och kontrolleras av l datorn. I klarspråk ett TV-kort som kan ta emot analoga och/eller digitala sändningar. Är det kodade sändningar du vill ta emot blir det lite jobbigare...Exempel:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010093928

(finna många kort där att titta på)

 

2: Anslut till datorn på samma sätt som du anslutit datorn till TV. Dvs använd TVn eller videon som källa (om möjligt) och ta emot i datorn en s-video eller komposit signal. Många grafikkort av modernt snitt kan ta emot s-video/komposit. Dessa kort brukar benämnas ViVo (Video in Video out) och kännetecknas ofta av att den adapter som följde med (för att användas vid TVut/in) delas i fyra delar mot normlat en eller två.

 

Så - vad har du för grafikkort?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...