Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontrollera uppkopplingen?


Pelle Svanslös

Rekommendera Poster

Pelle Svanslös

Hej,

 

jag kopplade in bredbandet från Microtec för ett par veckor sedan. Det var ju enkelt; bara att gå in på Lokalt Nätverk och bocka i 'Erhåll IP'...

 

Men uppkopplingen har inte alls fungerat som den ska. Så fort jag startar om datorn så kommer jag inte ut på internet. Jag har provat lite olika saker, och jag brukar få igång det efter ett tag. Jag har provat att starta om ADSL-modemet, att dra ut och sätta i nätverkssladden i datorn, och att pilla runt lite nätverksinställningarna. Men nu är jag riktigt trött på att det inte bara funkar, och undrar om det finns något program som kan kontrollera ens uppkoppling, och ser till att man är uppkopplad alltid?

 

Mycket tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är jag riktigt trött på att det inte bara funkar, och undrar om det finns något program som kan kontrollera ens uppkoppling, och ser till att man är uppkopplad alltid?

 

Hej!

 

Har du testat att ringa din ISP och be om support? De är ju trots allt de som skall leverera en tjänst och hjälp för att få det att fungera.

 

Kanske har de haft trassel på sin sida som gjort att du haft svårt att komma ut på nätet. Kanske har du kvar gamla inställningar från en annan ISP som behöver tas bort ordentligt?

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Svanslös

Innan har jag bara haft modem, och har aldrig pillat med några såna inställningar... Jag har hört med leverantören och de säger att de inte har haft några driftstörningar som skulle ha påverkat min uppkoppling.

 

Nu ikväll är första gången som det har fungerat direkt när jag satt igång datorn! Får hoppas att det fortsätter så här.

 

Om du skulle få nys om något kontroller-program så säg gärna till ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...