Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MSN, SKYPE Problem [Ny Router]


ToNyNot

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Har precis köpt mig en Router Netgear RP614v4.

Och har fixat ihop ett litet nätverk här hemma men nu är det så att mitt MSN loggar ur sig hela tiden (Typ var 10 minut) och Skype lägger ner efter man snackat i ca 15 minuter.

 

Hade inte dessa problem innan köpet av routern. Någon som vet hur jag ska lösa dessa problem ??

 

(Har sökt på forumet men inte riktigt hittat rätt svar)

 

Mvh // ToNy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har senaste firmware!

Har kontaktat Netgear support, de sa att kanske windowsbrandväggen kan vara ivägen och störa. Men blev ingen skillnad när jag stängde ner den.

 

Stängde av MSN Live's Delade mapp-funktion och då blev det lite bättre. Men fortfarande händer det att jag loggas ur.

 

Skype har samma problem fortfarande. Ibland kan jag prata via skype utan problem medans andra gånger brusar det till lite och sedan "försvinner" samtalet. Blir tvungen att ringa upp igen. Oftast händer det här när jag tex. ansluter till en spel-server.

 

Tänkte formatera om hårddisken (ändå dax nu) och se om det blir någon förändring. Annars blir det till och ringa netgear igen och klaga!!

 

// ToNy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype har samma problem fortfarande. Ibland kan jag prata via skype utan problem medans andra gånger brusar det till lite och sedan "försvinner" samtalet. Blir tvungen att ringa upp igen. Oftast händer det här när jag tex. ansluter till en spel-server.

Spelservern tar väl för mycket bandbredd så att det inte blir något kvar till Skype. En felkonfigurerad brandvägg skulle inte stänga av Skype efter en stund utan blockera den helt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag kopplar ifrån routern så försvinner alla problemen. Skype och MSN funderar prickfritt!!

 

Kan ansluta till spel-servers utan att ett enda samtal på skype försvinner. Då måste ju problemet ligga i ROUTERN eftersom den verkar inte klara av trafiken som går igenom den på något sätt.

 

Men men...ska testa lite till och se om jag kan hitta boven (om det nu finns någon)

 

Tack för att du vill hjälpa Cecilia!

 

Kommer du på någon bra förklaring till problemen så hör gärna av dig igen.

 

Mvh // ToNy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en del routrar som inte klarar av många samtidiga koppel genom sig, jag har sett det rapporterat när man kör fildelningsprogram men det kanske blir något liknande för spelservrar. Det som brukar hända då är att routern startar om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, men routern startar inte om eftersom all annan internetanvändning går att använda!

 

Kan surfa och så, men skype och MSN lägger av helt plötsligt.

 

Det är inte varje gång jag loggar in på en spelserver utan bara ibland den lägger ner. Och det händer även när jag bara snackar på Skype och inte använder internet alls. (Förutom till skype då)

 

// ToNy

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag upplever ungefär samma problem men jag spelar bara World of Warcraft ibland finns jag även på ventrilon och MSN. Alla dessa 3 program/spel har börjat koppla ner, pinga ur och det har börjat rätt så exakt samma dag som jag fick en ny router hem.. en "netgear RP614v4".

 

Jag är som andra jätteglad om det finns en bra lösning på det här. Själv har jag börjat odla gråa hårstrån över mitt problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Har just upplevt exakt samma problem med exakt samma router (Netgear RP614v4).. Har även problem med Steam, hittar högst 200 servrar (CS:S) med spelbar ping istället för ungefär 9000 utan router. Ganska stor skillnad alltså.

Har fiber från bredbandsbolaget 100/10.

 

Min fråga är om någon hittade en lösning på problemet.. Jag har öppnat alla portar som behövs, jag har senaste firmware och jag har ringt alla möjliga support:ar (Netgear & BBB) men ingen vet nå't... Och jag vet ännu mindre :-(

 

Väldigt tacksam för svar..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...