Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Irriterande hårddisk

j.andersson

Recommended Posts

Den hårdisk som från början fanns i min dator heter Seagate och den är jag jättenöjd med -tyst och bra. Sen behövde jag mer utrymme och köpte en Samsung hårddisk som jag satte som slave. Tyst och bra hårdisk stod det i produktbeskrivningen.

Nu är det så att Samsung hårddisken till och från är så himla irriterande. Den står och maler och maler. När den gör det är jag tvungen att välja "Den här datorn" och sedan klicka på "H:\" där den nya hårddisken ligger. När jag väl gjort det så blir det oftast tyst, men ibland hjälper inte ens det. Verkar som att den oftast är tyst när den får jobba, men jag tycker även att den borde vara tyst då den inte får jobba, eller rättare sagt det är då den borde vara tyst.

När den är tyst är den helt OK, men annars har den ett irriterande malande ljud.

Är det någon som vet hur jag ska få tyst på den (förutom att behöva klicka på H:\ varje gång)? Annars tänker jag köpa en Seagate hårdisk istället, samt plocka bort Samsung 250GB, 7200rpm.

Stefan Eklinder

Kan det vara XP:s indexeringstjänst som jobbar mot hårddisken?

Högerklicka på disken och välj Egenskaper. Se till att "Tillåt indexeringstjänsten..." är avbockat. Kanske det som orsakar irriterande malandet.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...