Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur för jag till mitt nätverk?


Kalle2222

Rekommendera Poster

Hej!

Nu behöver jag hjälp snabbt..... Det är så att jag har en helt vanlig dator med ett närverkskort i. Sen har jag en hubb, den fungerar hur bra som hällst. Sen kommer vi till problemet... En liten ful AST bärbar dator som inte vill fatta att den har ett nätvärks kort. Jag är ganska ny på bärbara så jag vet inte rigtigt vad det heter men jag tror att det heter PC Card, det är i alla fall ett sånt där kort som man stoppar i på sidan på datorn och ser ut typ som ett VISA kort och heter 3Com EtherLink III LAN PC Card (3C589D). Om man dubbelklickar på den lilla ikonen nere i SysTrayen så står det att det finns ett nätvärkskor i datorn men det funkar ändå inte. Hubben får ingen kontakt med närvärkskoret, jag har laddat hem dirivrutinerna från 3Coms hemsida men icke, vad ska man göra? Jag blir galen...

 

//Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Rikard Ståhl

Tråkigt svar...

3C589D är ett känt "strulkort". Jag har vid ett flertal tillfällen varit med om att just D-modellen av 3C589 inte fungerar som den ska. Det behöver nödvändigtvis inte vara så i ditt fall. Pröva gärna med en äldre modell om möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...