Just nu i M3-nätverket
Jump to content

PC-cillin Internet Security 14

karlsson777

Recommended Posts

Hej alla...

Jag har ett stooort problem med mitt antivirus program.

Jag har precis köpt det, och problemet är att det kommer hela tiden upp ett fönster där det frågar om jag vill släppa ut TmProxy.exe på internet.

Och då menar jag HELA tiden. Medan jag väntar på att en hemsida ska laddas så dyker det upp 10-40 gånger. Alltid samma. Alla länkar eller liknande jag trycker på så dyker det upp 10-40 gånger. Jag väljer allow på dom. Väler jag deny, så kommer jag inte till hemsidan. Snälla kan någon hjälpa mig med detta?

Hej karlsson777!

TmProxy.exe tillhör PC-Cillin och den bör du ge tillålse till

http://www.castlecops.com/o23list-297.html

http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/tmproxy/

Då du får upp detta fönster i PC-Cillin så skall där finnas en liten ruta som du bör bocka i (kom ihåg detta svar) eller något liknande samt att du då även väljer allow.

MVH/Malou

Svenska Antispywareforums

http://www.antispywareforums.se/index.html

Member Of ASAP Alliance of Security Analysis Professionals

http://asap.maddoktor2.com/

[inlägget ändrat 2006-09-30 13:16:14 av malou jansson]

Det finns ingen ruta att kryssa i för "kom ihåg detta svar".

Men...jag sänkte nivån på min bradvägg och då försvann varningarna.

Men å andra sidan så frågar han inte när jag kopplar upp program som jag vet inte har varit ute ännu. Har satt den på medium.

Hej karlsson777 :)

Det finns ingen ruta att kryssa i för "kom ihåg detta svar".

Ok.

Det var ett tag sedan jag använde version 14 (kör numera nästa års version). Men jag har för mig att det fanns en sådan liten ruta att bocka i.

Men...jag sänkte nivån på min bradvägg och då försvann varningarna.

Men å andra sidan så frågar han inte när jag kopplar upp program som jag vet inte har varit ute ännu. Har satt den på medium.

Man bör nog inte ändra för mycket i inställningarna eftersom PC-Cillin kommer förinställt (rekommenderade inställningar).

Men det skall finnas en hjälpmeny i ditt PC-Cillin där det finns anvisnngar om hur du på bästa sätt ställer in i PC-Cillin.

Skall se om jag lyckas att få med några skärmdumpar till dig (lite lättare att visa då):

I ditt PC-Cillin så skall du kunna få fram Inställningar för Meddelande och Guide. Där hittar du en bra vägledning för hur du bör ställa in ditt skyddsprogram på bästa sätt.

Vidare så skall du kunna hitta Hjäl och support där du bör välja Onlinehjälp.

MVH/Malou

[bild bifogad 2006-09-30 16:13:59 av malou jansson]

869830_thumb.jpg

Hej igen!

Såg att den medskickade bilden i ovanstående inlägg inte blev så lyckad, men hoppas på att du förstår vad jag menar ;)

Du skall här välja Inställningar => bocka i rutan under handledning => klicka på Ok-knappen. Du bör även starta om ditt PC-Cillin för att du nu skall kunna få upp handledningen som guidar dig genom de olika inställningarna.

Fick även inte med den andra bilden som jag tänkt så jag skickar med den i detta inlägg.

MVH/Malou

[bild bifogad 2006-09-30 16:16:43 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2006-09-30 16:30:45 av malou jansson]

869831_thumb.jpg

Nu har jag tittat igenom guiden och jag har stängt av alla popupp fönster, och det finns ingen knapp för att den ska komma ihåg att jag valt allow.

Men de fortsätter att komma.

Det enda som hjälper är som sagt att köra på medium men då kollar han inte utgående trafik vilket känns lustigt.

Jag har bifogat en bild på varningen.

Jag har bifogat en bild på varningen.

Någon bifogad bild hittar jag inte ;)

Då du har skrivit ditt meddelande som du vill posta samt då bifoga en bild så skall du bocka i rutan som du ser under textrutan "Jag vill bifoga en bild" => klicka på Skapa inlägg => ny ruta kommer upp => här bläddrar du dig fram till den bild du vill bifoga => sedan klicka på Skicka.

Det enda som hjälper är som sagt att köra på medium men då kollar han inte utgående trafik vilket känns lustigt.

PC-Cillin kontrollera även den utgående trafiken med denna inställningen. Det skall/bör räcka med inställningen medelhög.

Skulle du vilja förklara lite mer ingående var någonstans du går in i din PC-Cillin då det gäller denna inställningen?

Så kanske jag lättare kan hitta samt hjälpa dig.

Skickar med en skärmdump

MVH/Malou

[bild bifogad 2006-09-30 23:07:38 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2006-09-30 23:08:10 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2006-09-30 23:10:22 av malou jansson]

869950_thumb.jpg

Jag har dels äldre version och en engelsk, så den ser inte likadan ut.

Men den e nog motsvarande som du har...genom liknande menyer alltså.

Provar med bild igen. Den förra hamnade som presentations bild. :-)

I höger meny väljer jag Network Security, går in på edit på min manage profile. Där kan jag ändra min security level.

[inlägget ändrat 2006-09-30 23:32:02 av karlsson777]

Provar med bild igen. Den förra hamnade som presentations bild. :-)

Ingen bild kom med nu heller ;)

Jag har dels äldre version och en engelsk, så den ser inte likadan ut.

Har du två PC-Cillin installerade och som körs samtidigt?

Om du har så avinstallera den äldre versionen. Inte att rekommendera att ha/köra två skyddsprogram samtidigt (antivirus/brandväggsprogram). Kan kanske vara detta som ställer till lite huvudbry. Troligen så krockar dessa med varandra (uppstår konflikter).

Men den e nog motsvarande som du har...genom liknande menyer alltså.

I höger meny väljer jag Network Security, går in på edit på min manage profile. Där kan jag ändra min security level.

Vill minnas att de är snarlika varandra (men ändå inte fullt ut) jag menar då versionen PC-Cillin Internet Security 14 och PC-Cillin Internet Security 2007 (som troligen kommer att heta 15).

Men prova med att avinstallera den äldre versionen och kontrollera därefter hur den nya versionen fungerar/reagerar ang TmProxy.exe

MVH/Malou

Nej, jag utryckte mig dumt. jag har bara en version.

Och någon bild lyckas jag inte lägga upp.Jag bockar för rutan bifoga bild och väljer skapa inlägg och kommer då till en sida där jag kan lägga till en bild till min presentation.

Jag har ändrat så att det inte ska komma upp några popup alls med det hjälper inte.

[inlägget ändrat 2006-10-01 11:57:24 av karlsson777]

Och någon bild lyckas jag inte lägga upp.Jag bockar för rutan bifoga bild och väljer skapa inlägg och kommer då till en sida där jag kan lägga till en bild till min presentation.

Ok.

Jag vet inte riktigt hur du gör?

Då du kommer till sidan där du kan lägga till en bild, letar du då upp den bild du vill bifoga och därefter klickar på Skicka?

Nej, jag utryckte mig dumt. jag har bara en version.

Ok.

Jag har ändrat så att det inte ska komma upp några popup alls med det hjälper inte.

Nu känner jag mig lite tveksam här med vad du menar med popups?

Är det att TmProxy.exe du menar som kommer upp eller är det andra popups du menar?

MVH/Malou

Hej igen...

Det e varningarna jag menar med popups. Det jag stängde av var att det inte ska komma upp några popups när det hittas virus eller när något program vill ut på internet mm.

När jag kommer till sidan där jag ska lägga till en bild så är inlägget redan på plats.

Hej igen karlsson777 :)

Det e varningarna jag menar med popups.

Ok då vet jag (ville bara försäkra mig) *ler*

Det låter mycket märkligt men skall se om jag hittar någon tillförlitlig information ang detta.

Det jag stängde av var att det inte ska komma upp några popups när det hittas virus eller när något program vill ut på internet mm.

Varför har du stängt av den tjänsten?

Den tjänsten bör inte stängas av. Den är till för att göra dig uppmärksam då något eventuellt otrevligt har hittats och för att du med hjälp av PC-Cillin skall kunna åtgärda det otrevliga. Gäller då även eventuella program som vill ge sig ut på Internet detta är ett måste att hålla koll på.

Återkommer då jag "förhoppningsvis" har hittat något om vad som eventuellt orsakar detta med TmProxy.exe.

Oavsett vad så återkommer jag *ler*

MVH/Malou

Hej igen karlsson777 :)

Ang TmProxy.exe så hittade jag lite mer information (dock på engelska).

TMPROXY is used by Trend Micro’s Internet Security suite to virus scan both POP email traffic and webmail emails (Webmail are services such as Hotmail, Yahoo, etc..) and is also used to check that the web pages you access do not have malicious embedded ActiveX or Java code which could harm your PC or infect it with viruses.

Ang ovanstående engelska information. Har du satt inställningarna för ditt/dina POP mail m.m?

Fortsätter och letar vidare för att se om jag hittar något mer.

MVH/Malou

Hej Malou

Tack så jätte mycket för all hälp du ger mig!

Nu har jag antingen löst problemet eller gjort något mycket dumt.

Ska se om jag kan förklara detta.

Jag gick in på mina inställningar för brandväggen där det finns flera flikar.

Bland annat en som heter exception.

Där står det VÄLDIGT många likadana sådana.

TmProxy.exe, Connection out, allowd, TCP, port/any.

Klickade på en sådan och valde Edit.

Där hittar jag bland annat...

Discription:TmProxy.exe

Target: Specified application, och så en address, som jag inte kommer ihåg, tex: D:/PC-cillin.........

Istället för Specified application valde jag All applications.

Problemet är löst.

MEN, om jag har gjort något tokigt så kan jag inte ändra tillbaka för jag kommer inte ihåg adressen.

Försöker med en bild igen.

MVH Mattias

[bild bifogad 2006-10-03 01:18:12 av karlsson777]

870625_thumb.jpg

Ber om ursäkt för att du fått vänta på svar ;)

Har haft lite trubbel med mitt hemmaforum som var tvunget att få ordning på.

Varsegod och tack själv för att jag får hjälpa (trots att jag inte kan hjälpa fullt ut i detta ämne).

Har tyvärr inte hittat någon mer information ang TmProxy.exe. Har även letat igenom min egen PC-Cillin men inte heller där hittat något ang detta (kan bero på att vi har olika versioner).

Den bild du skickar med så ser det inte ut hos mig då det gäller en del inställningar (helt olika) *ler*

Nu har jag antingen löst problemet eller gjort något mycket dumt.

MEN, om jag har gjort något tokigt så kan jag inte ändra tillbaka för jag kommer inte ihåg adressen.

Förhoppningsvis så har du löst problemet (på egen hand). Men jag vågar tyvärr inte svara på om så är fallet.

Som det ser ut och enligt din beskrivning så verkar det fungera. Men håll koll på hur skyddsprogrammet uppför sig (uti fall att).

Om problem skulle uppstå så rekommenderar jag dig att avinstallera och därefter installera din PC-Cillin version igen. Eller allra helst kontakta supporten.

MVH/Malou

[bild bifogad 2006-10-04 16:05:25 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2006-10-04 16:06:06 av malou jansson]

[inlägget ändrat 2006-10-04 16:07:19 av malou jansson]

871168_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...