Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilket CMS/publiceringsverktyg använder du?


saxjeppe

Rekommendera Poster

Skulle vilja veta vad du använder för CMS, gärna om du kan länka till din/en sida också. Varför valde du just den? Positivt och negativt?

 

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Åt kund har jag gjort www.miljoguiden.se i Joomla. Anledningen att valet föll på detta CMS var främst att Mambo/Joomla har en bred användarbas, vilket jag trodde borgade för bra support.

 

Att det skulle vara superdåligt dokumenterat var närmast en chock - jag hade ingen erfarenhet av Joomla tidigare, så det blev en hel del reverse engineering när inte forumsvaren till mina problem var tillräckliga.

 

Mambo/Joomla har ett litet oväntat uppbyggnad, som iaf jag upplevde som stelbent. Eg skulle jag inte rekommendera det, men i förrgår släpptes Joomla! 1.5 som beta, och det är en total remake, som jag hoppas mycket på. Har inte testat den än dock.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edenstrom.wordpress.com

Det är en fråga med många svar. Vad är det för sajt du ska bygga? Finns det budget?

 

Har erfarenhet från flera EPiServer- och RedDot projekt samt från Polopoly och Mambo.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
edenstrom.wordpress.com

Säg till när du är redo att svara ;)

 

 

Mvh Martin Edenström

What.se - IT-Sveriges snabbaste nyheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Efter en vecka med Mambo blev jag knäpp så jag skrev ett eget system!

Lite bökigt att bygga upp via templates men sen går det fort att göra saker. Det är byggt utifrån att alla små företag i princip behöver ett fåtal komponenter.

 

Statiska sidor, lista över saker, nyheter, FAQ, filuppladdning och kontaktformulär.

 

Numera insomnade http://www.ahusonline.com är riktigt lättarbetad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...