Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Orka bry sig??

virtuosen2

Recommended Posts

Bilens dator säger, när jag startar bilen varje gång; "kontrollera bromsbelysnigen".. När jag trycker på bromspedalen, säger bilen; "Bromsen fungerar!". Eller något sådant i den stilen.. Som en *¤"#¤# gammal kärring!

Dessförrinnan, jag till bilen på går morgonen,(beklagar den konstiga ordföljden, det är datorn som "rättat" vad jag skriver..) lagar jag min frukost. (i mikron). Medan jag borstar tänderna/rakar mig/sitter på dass, värms gröten i mikron. När gröten är klar (120 sekunder typ) börjar mikron att tjuta.. (Då är jag fortfarande "på dass" och rakar hakan..)

Var tjugonde sekund, så länge mikron ej är öppnad, tjuter fanskapet... Piiip, piiip, piiiiiip! Jäkla stressmoment!!!!!!!

Okej, jag har brådis, menv vaffö ska mikron stressa mig??

Mikron är alltså nere i köket och piiiper att gröten är klar, samtidigt borstar jag tänderna alltså..Jävelskapet till tandborste ("elektrisk") vill inte släppa mig förrän jag borstat minst två minuter.. Tandborsten vill alltså hålla kvar mig på "dass", medan mikron i köket vill att jag ska äta gröt!!!!

När jag väl har borstat tänderna, och sitter och äter den där gröten som mikrovågsugnen "tvingat mig till", så sätter PDA:n igång och "påminner" mig om dagens schema.. (Svarar jag inte PDA:n har jag satt den till att påminna mig var femte minut..). När jag väl har käkat gröten, tagit mig ut till bilen (som frågar om jag har kollat bromsbelysningen), säger den "jävla kärringen" i GPS-en "du har kört fel!".. (kvinnoröst).

Kärringen i GPS:en har nämligen fått för sig att mitt garage inte existerar där det existerar.. Verkligheten jämfört med GPS diffar nämligen i "mitt fall" på cirka fem meter.. När jag parkerat i garaget säger "kärringen": "Fortsätt rakt fram!". Då står jag ändå med kofångaren mot garageväggen!"

Skit samma, väl i bilen, på väg mot jobbet, sätter bilens mobil igång att störa mig; "du har fem nya meddelanden".. (också en tjatig kärring..)

-Jag börjar förstå folk som "skiter i allt" och utvecklar "elallergi"!

(Säger virtuosen som idag köpte ett nytt trådlöst tangentbord till gårdagens inköpta ena dator.. Samt funderar på att köpa en minimus till lapptoppen som också köptes igår..)

Man är nog fast..

;)

Ring mig Virtuosen, min terapeut förde fram en speciell metod för över-citerande-själv-promovations-komplexet =)

Hon har dock fullt upp med mig för tillfället,

Ough - borsta tänderna före du äter gröt? Då sitter ju den där grötsmaken kvar i munnen ända fram till lunch!?!

ok, det gör den ändå. Fast - en knäckebrödskiva och ett avslutande ägg tar bort det värsta.

Men jeklar vad jäktad du verkar vara på morgonen. Lägg om det lite:

* Gör din morgonbestyr på toaletten

(* starta kokandet av ett ägg)

* starta gröten.

(* smörgås kanske)

* Gå och hämta tidningen

* Läs framsidan, slå upp en artikel - sedan är gröten klar.

* Ät gröten och läs sporten eller ekonomin eller vad du nu är intresserad av.

* Borsta tänderna om du inte redan gjort det.

Oh, denna stund på morgonen med tidningen. Lugnt och trevligt.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Kan nog behöva terapi... ;-)

-Kom på mig själv just nu att jag sitter med tre sessioner av e-forum på tre(eller fem?) datorer samtidigt!! hehe..

-Rekord?

1) Nya desktoppen. (HP med XP3800+ dual core 64 eller något sånt.)

2) Hemmabyggd AMD XP2100, rena stenåldern..

3) HP lapptopp med Turion64x2

4) HP handdator..

-mobilen oräknad..

Borde nog söka terapi snart.. ;-)

Oh, denna stund på morgonen med tidningen. Lugnt och trevligt.

*medhåll*

Trots att det dräller av gratistidningar överallt (Stockholm) sär det nåt jag inte vill sluta med, morgontidningen till frukosten.

• 3 weeks later...

Nåja.. PDA:n köpte jag bara för att kunna spara tid genom att läsa morgontidningen (på PDA:n via WLAN) när jag sitter på dass..

Äta gröt på dass kunde nog vara en tidsbesparing som heter duga, men hälla gröten direkt i holken sparar väl ännu mer tid? :-)

Spara tid ? Drick två deciliter vatten, tugga i dig en deciliter havregryn. Du blir troligen härligt lös i magen så det bara sprutar ut (spara tid?). Svälj en rått ägg också och din frukost är klar. Borsta tänderna? Äsch, finns säkert någon du bara kan gurgla...

Varför har du så bråttom på morgonen? Låt kroppen vakna innan du jäktar iväg!

men - vad som passar mig passar kanske ingen annan. Jag vet dock att så som du har det morgonen vill jag inte ha det. Jag skulle bli ett vrak.

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Varför har du så bråttom på morgonen? Låt kroppen vakna innan du jäktar iväg!

Verkligen. Att stressa redan innan man ens vaknat till liv är ett utmärkt sätt att förstöra dagen, fortsätta stressa och landa i långtidssjukskrivning.

Själv äter jag inte frukost, är helt enkelt inte hungrig på morgonen. Jag brukar äta ett par timmar efter jag vaknat. Däremot tar jag det rejält lugnt på morgonen så jag känner mig pigg och normal när jag sticker till kontoret.

Nåja.. PDA:n köpte jag bara för att kunna spara tid genom att läsa morgontidningen (på PDA:n via WLAN) när jag sitter på dass..

Papperstidning funkar bra på dass också :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...