Just nu i M3-nätverket
Jump to content

varför lyser musen när datorn är OFF

[vic]

Recommended Posts

varför lyser min mus när jag har stängt av datorn?

det här hände efter att min dator hade varit på service för moderkort grafikkort och ewc Dt/lt tror jag det hette.

Tråden flyttad till Hårdvara - övrigt

Vänligen ägna några sekunder extra åt val av kanal nästa gång du skapar en tråd - på så sätt får vi moderatorer mindre arbet och det blir mer ordning på forumet.

[sH] - moderator för Öppet forum

Stefan Eklinder
4ThEleMenT skrev:

varför lyser min mus när jag har stängt av datorn?

det här hände efter att min dator hade varit på service för moderkort grafikkort och ewc Dt/lt tror jag det hette.

Har du trådlös mus?

...dessa lyser även när datorn är avstängd. Det finns trådlösa möss som lyser likt en julgran i mörkret. Vet inte vad tillverkaren vill med det, för visst hittar man musen i mörkret när man jobbar vid datorn. Effekten kanske ska vara tuff istället. Musen är batteridriven här.

En annan sak kan vara att datorn inte är helt avstängd när du stängt datorn. Moderkortet är fortfarande strömsatt och gör då att musen fortfarande lyser. Musen kan vara försedd med sladd här.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Visst är det så, det ligger spänning på USB - kontakten även när datorn är avstängd (om man inte drar ur sladden till datorn).

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

Det har skrivits lite här på forat (och naturligtvis på många andra ställen) om hur mycket ström en dator drar som står i "stand by" läge.

Om jag inte missminner mig så rör det sig om några watt, ungefär som en TV som inte är avstängd med huvudströmbrytaren utan enbart med fjärrkontrollen. Att din mus lyser gör nog vare sig till eller från utan det är det att datorn inte är helt avstängd som är grejen.

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...