Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skit HP!!!!


Gnu

Rekommendera Poster

Jag har skaffat en hp, men tyvärr så klara den inte 80min (mer än 73 min)...ett skitköp alltså!!

 

Är det någon som vet av något medel att kväsa enheten så att den klarar att bränna öber 670Mb?

 

Svara gärna så attt jag kan läka mitt magsår och lägga mina tankar på något viktigare!!

 

Mvh

 

 

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP har ju gjort mer än en brännare genom tiderna... Vilken av dom råkar du ha snavat på? Det blir liksom enklare att hjälpa till om man vet vilken modell som det gäller...

 

Är du säker på att brännaren inte klarar det? Begränsningen kan ligga i programmvaran, en kolega till mig drabbades av det. Så följdfråga nr två blir:

Vilket CD-brännarprogram kör du?

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en HP och den funkar klockrent!

Men du måste använda dig av Nero för att kunna bränna större än 640mb!!

 

 

Jag är inte smart, men jag jobbar på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också en HP (9100) och det står faktiskt i manualen att HP inte tillverkar CD-brännare som klarar skivor större än 74 minuter pga att dom vill hålla vissa kvalitetskrav som tydligen inte skivor större än 74 min klarar....

 

Men det går att bränna större skivor, om man bränner ISO, Bin eller liknande filer..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Sebastian Asplund

Jag har haft flera HP-brännare (6020, 7210 och 9100) och alla har fungerat att göra 700mb.....så kom inte å säg nåt annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej Tobias2.

 

Jag läste att du hade en HP 8100i+ brännare, och jag hoppas att ni kan hjälpa mig.

 

Jag undrar om du kan hjälpa mig att få skiten att fungera.

 

Jag hade installerat den på en Win98 med 150Hzare och hade problem att få den att fungera. Men till slut med mycket hjälp från HP-suppen så funkade den perfekt och stabilt i full brännarhastighet.

 

Sen har jag flyttat den till en annan snabbare och nyare dator och hoppades att nu skall väl detta funka. Jo, men inte snabbare än 1x.

 

Och jag nu får ingen hjälp av suppen.

 

Jag komihåg att det skulle skulle tas bort några filer i windows/system-katalogen med ändelsen *.vxd, bland annat.

Vilka filer var det?

Och har ni några andra tips på vad det kan vara?

 

Tack på förhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...