Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mata ut hårddisk?!!


;.(

Rekommendera Poster

Jag har just byggt färdigt en dator och allt fungerar som det ska med undantag av en sak: hårddisken går att "mata ut" med det verktyg man använder för att mata ut USB-minnen etc.!!! Hårddisken är en S-ATA, jag har även en IDE-cd-enhet inkopplad. Är det fråga om någon felinställning i BIOS, eller måste jag bygla om CD-enheten (nu är den iställd på master, tror jag). Eller gjorde jag något fel vid installationen av windows? Jag saknar floppy disk så före installationen av windows ställde jag i BIOS in CDn som primär bootdisk, och efter installationen har jag ställt om HD till primär bootdisk och CDn till sekundär.

 

Tacksam för svar om hur jag löser problemet så att HD inte kan matas ut!

 

Ps. jag har inte testat att trycka på mata ut för hårddisken, men jag antar att effekten inte blir särskilt rolig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
;.( skrev:

Jag har just byggt färdigt en dator och allt fungerar som det ska med undantag av en sak: hårddisken går att "mata ut" med det verktyg man använder för att mata ut USB-minnen etc.!!! Hårddisken är en S-ATA

 

SATA-diskar är sådana, för att de har något som kallas hotswap. Du kan med andra ord byta disk under drift, så det är inget fel i din installation.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GlÖm det

Stefan var duktigare

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

:)

[inlägget ändrat 2006-09-25 18:57:06 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Flyttar tråden till Hårddiskar & Lagringsmedia

...passar säkert bättre här. :-)

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Datorbygge/montering|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...