Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BAD_POOL_CALLER efter formatering, vill ha bort skiten


chris de kök

Rekommendera Poster

Efter att jag formaterade datorn för ungefär 4 månader sedan, så började blåskärmar dyka upp. Med det härliga BAD_POOL_CALLER, men även PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Fast det vara inte så ofta det kom upp.

Av olika anledningar blev jag tvungen att formatera igen för en vecka sedan och nu dyker blåskärmarna upp nästan varje gång jag spelar nått eller så låser sig bara spelet. Väldigt irreterande är det.

 

Har inte en aning hur man får bort det. Har kollat runt en del på andra forum, men alla nämner bara felet efter att man satt in ny hårdvara, inte annars.

Vet alltså inte äns vad felet beror på eller hur man ska åtgärda det.

 

SNÄLLA KAN INGEN HJÄLPA MIG.

 

/chris de kök

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du uppdaterat drivrutiner, t ex för grafikkortet, från resp. tillverkares webbplats efter nyinstallationerna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppdaterat grafikkort med nya drivrutiner men det är nog det ända.

Var någon som nämnde nått om att uppdatera drivrutiner till hårddisken, men det vet jag inte hur man gör.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själva hårddisken behöver inga drivrutiner, men om det är en SATA-disk så kan diskcontrollern behöva drivrutiner.

 

Men generellt om det är en märkesdator, Dell, HP etc, så besök deras webbplats för att ladda ner drivrutiner som gäller just din dator. Om det är en dator som du byggt själv eller ett mindre företag byggt så får du besöka webbplatserna för tillverkarna av de olika delarna, så kan du börja med moderkortet. För att få reda på vad du har i datorn så kan du använda t ex WinAudit eller Everest Home:

http://www.pxserver.com/WinAudit.htm

http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

 

Det kommer inget filnamn längst ner på blåskärmarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en Dell dator, ska kolla deras hemsida då. Men kan det vara något annat som är fel?

Vet inte vad det är för filnamn som står. Har missat att skriva upp det.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte alltid det står, men om så ger det ofta en bra ledtråd till vilken drivrutin det är som är felaktig. Hoppas att du hittar något bra på Dells webb.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...