Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PCAnywhere med NT


Torben Larsen

Rekommendera Poster

Torben Larsen

Jag funderar på att använda pcanywhere i vårt nät, men är lite osäker på om det finns risker med detta.

Finns det någon som kan ge något tips om detta?

Jag undrar också om applikationen måste vara igång på arbetsstationen för att kunna fjärrstyra den.

 

Tacksam för hjälp

 

mvh Torben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några risker finns det säkert men fördelarna överväger nackdelarna. Du kan alltid lägga in den som "service" så är den alltid igång.

Du kan ju alltid prova med tex VNC om du víll ha en gratis enklare variant av PcAnywhere

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tänker installera PC Anywhere under Win2k så tänk på att du MÅSTE uppdatera till absolut senaste versionen via LiveUpdate _INNAN_ du bootar om datorn - annars är det "Goodbye, kaj" som gäller..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jag missat? Ingen klientprogramvara?

Har dom släppt någon ny version där man kommer åt allt via en browser eller!?!?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har varit så i alla versioner jag kört (1.5 år)

 

http://ipnummer:5800 tar dig till VNC:s javaviewer. Outstanding alltså!

 

Har VNC i min Palm också så jag kan köra vnc mot servern med min palm + 7110, lite segt men det funkar..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javaviewrn måste jag testa...

Jag har VNC-klient i min Nokia Communicator så jag kan köra mot min W2K-PC på kontoret. Det funkar men är lite segt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javaviewern är underbar.

 

En feature som jag saknar i VNC är att man borde kunna ställa ner den till 4 färger för att optimera hastigheten lite. Lite tungt att köra javaviewern över ett 56k-modem faktiskt (mot en server som kör 1024x768x256 färger).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Hahha vad problem jag hade innan jag insåg att en update behövdes till pcanywhere under windows2000. :) blåste maskinen 10 gånger ellr något sånt. haha

total blackout :)

 

------------------

Linus Andersson

zybrid@zybrid.com

------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade också ut för detta, men jag lyckades styra upp situationen mha Windows2000 Recovery Console på Win2k pro-skivan och sedan extracta lite dll:er till c:\winnt\system och dona lite. Sen slapp jag skumma tecken i inloggningsrutan :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...