Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MM typsnitt?


Danne3

Rekommendera Poster

Jag anväder ett Adobe typsnitt, Myriad MM heter det. Enligt det jag har läst om MM typsnitt så ska de vara jätte bra att använda då man kan mixa med dem hur man vill. Men... hur skriver man ut dem på PostScript skrivare??? Nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Efter att ha rotat långt bak i min hjärnas bortglömda utrymmen har jag för mig att ps-typsnitt installeras på ps-skrivaren separat. Jag har därför mycket svårt att tro att du kan skriva ut egenhändigt komponerade typsnitt på en ps-skrivare.

/Kan mycket väl ha fel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

Grejen är den att jag fixade aldrig om typsnittet, jag använder ett färdigt Myrad typsnitt (Myriad 215_SE_300). Det konstiga är ju att det är Adobe som har gjort typsnittet, men det går inte att skriva ut på en Adobe PostScript skrivare!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har laddat upp typsnittet i min sv/v laserskrivare, och det funkar ibland!!!??? Däremot är det svårt att ladda upp typsnittet till en filmsättare. Jag tycker att det borde räcka med att kryssa i "skicka med typsnitt" i utskriftsformat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absurt nog har jag tidigare erfarit att just detta MM-typsnitt bara funkade att rippa med gamla "LaserWriter"-drivrutinen, alltså inte "LaserWriter 8". Har tyvärr också för mig att den gamla drivrutinen inte funkar med nyare system än 8.1.

Fast det MÅSTE ju finnas nån annan lösning. Säg gärna till om du kommer på något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt! När jag tänker tillbaka så har det med Laserwriter -drivrutinen att göra! Jag har suttit på ett annat företag och skrivit ut samma texter, men de använder BARA "Laserwriter 8.3.3", jag har använt 8.7! Så nu när jag har provat på vår lilla laserskrivare med 8.3.3 så fungerade det!!!

 

Tack HL!!!

 

Problemet är dock konstigt, jag kontaktar Adobe med detta problem, kanske en bugg i 8.7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...