Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sätta hdd i annan dator


Re-JeeP

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har 2 datorer med Win XP installerat på båda.

Nu vill jag sätta in hårddisken från en dator i den andra för att kopiera över lite filer.

Om jag gör det kommar jag ju ha 2 XP diskar, båda som heter C: i samma dator.

 

Måste jag göra något för att det inte ska bli några problem?

 

Mvh // Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just gjort precis det. Exets dator pajade och innan hon skickade den på rep så flyttade vi över disken till min dator och kopierade över allt hon ville spara.

Vad gäller enhetsbetckningen (C:) så kommer den att heta nånting annat när du sätter den i en annan dator.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller enhetsbetckningen (C:) så kommer den att heta nånting annat när du sätter den i en annan dator.

Hur vet jag vilken C-disk som kommer byta namn och vilken som kommer att vara som vanligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hårddisk som du vill flytta filer från, sätter du in som slav i datorn, då får den automatiskt en annan beteckning, gissningsvis D: eller E, beroende på hur många andra enheter som du har.

 

 

Sedan är det bara att kopiera över sådant som ni vill ha kvar.

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Hur vet jag vilken C-disk som kommer byta namn och vilken som kommer att vara som vanligt?

 

Systemdisken du har nu i datorn kommer att vara C och hårddisken du sätter in kommer sålunda bli E eller F. För att D antar jag är din DVD/CD-läsare.

 

Disken du sätter in är ju annars rätt lätt att hitta då där ligger en massa systemmappar och annat på. Disken har också en annan bokstav än din C.

 

Måste jag göra något för att det inte ska bli några problem?

 

Bygla disken som slave. Om det nu inte är SATA.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...