Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ej klicka på mitt användarnamn


ah17

Rekommendera Poster

Hej tills för alldeles nyligen så behövde jag inte klicka på mitt namn för att få upp lösenordsrutan. Behövde bara knappa in lösenordet. Mycket bekvämare.

 

 

Hur gör jag för att slippa klicka på användarnamnet innan jag matar in lösenordet? (kör Win XP Pro)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man har låst skärmen med Ctrl+Alt+Delete/Return måste man låsa upp den med lösen. Det finns också en skärmsläckarinställning för detta. Det är inte det du syftar på?

 

Ledfråga: Syntes användarnamnet när du hade det som du ville? I så fall se mitt stycke ovan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder förenklad inloggning, dvs jag behöver inte trycka ctr+alt+del för att logga in.

 

Mitt användarnamn är redan "ifyllt" i form av en ikon som jag sedan klickar på och därefter fyller i lösenordet i.

 

Tidigare behövde jag inte ens klicka på mitt namn, markören stod och väntade i lösenordsrutan. Det är så jag vill ha det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah17 skrev:

 

Tidigare behövde jag inte ens klicka på mitt namn, markören stod och väntade i lösenordsrutan. Det är så jag vill ha det.

Antar att det är som på bifogad bild du vill ha det. Markören blinkar i lösenordsrutan och det är bara att skriva in.

I Användarkonton -> Inloggningsalternativ har jag ibockat: Använd välkomstskärmen och Använd Snabbt användarbyte.

 

Hur många aktiva konton har du?

Högerklicka på Den här datorn -> Hantera -> Lokala användare och grupper -> Användare.

 

[bild bifogad 2006-09-23 18:40:30 av Maratonmannen]

867658_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Glömde att skriva en sak sist jag svarade på denna tråd eftersom jag satt vid en jobbdator som inte jag har admin rättigheter på.

 

Det jag tänker på nu är att du i menyn Användarkonton på kontrollpanelen klickar på "Inloggningsalternativ".

Och därefter avmarkera "ALLA" alternativ som är ibockade.

 

Det är det enda jag gör iaf för att få det på det sättet du förmodligen vill ha det (om jag förstått dig rätt). Kolla min bifogade fil om det är en sådan inloggningsruta du menar.

 

Hoppas det hjälper dig iaf :)

 

 

Mvh

P3t3r

 

 

[bild bifogad 2006-10-03 01:47:53 av P3t3r]

870628_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...