Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag behöver hjälp.Film/bild dumpar!!!!!!!!!!!


Gabbe1909

Rekommendera Poster

Hej jag undrar om det finns något program som man kan göra film/bild dumpar av skärmen. Är väldigt tacksam för svar snälla hjälp!!!!

/Gabbe1909

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog förklara vad du vill mer exakt.

 

Bilddumpar gör du genom att trycka Print screen på tangentbordet och välja redigera/klistra in bilden i något lämpligt bildprogram, jag tror det fungerar i paint och word också.

 

eller är det detta du är ute efter

 

http://www.fraps.com/

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ee ok va då print screen????

 

För att bara ta en stillbild över vad som finns på skärmen kan du trycka på tangenten PrtScn (PrintScreen dvs skrivut bild) som sitter högt upp till höger på tangentbordet över piltangenterna.

 

Du har två möjligheter att ta skärmdump på detta sätt, trycker du bara på Print screen tangenten så får du med hela bilden över vad som finns på bildskärmen just då (utom muspekaren).

 

Håller du ner Alt tangenten samtidigt som du trycker på print screen tangenten så får du en bild över aktivt fönster dvs. det öppna fönstret som är i förgrunden på bildskärmen.

 

Sedan kan du öppna ett bildredigerar program och klistra in bilden där genom att hålla ner tangenterna Ctrl och V eller genom att gå via menyn i bildprogrammet och välja Redigera -> klistra in.

 

Har du inget bildredigerar program så kan du använda Paint som kommer med Windows, du hittar det genom Start -> Program -> Tillbehör/Paint.

 

I svensk version heter Paint kanske något annat men du bör kunna lista ut vilket program det är ändå ikonen ser ut som en mugg med penslar i.

 

Även i Paint kan du då klistra in bilden genom menyn Redigera -> Klistra in, eller bara med tangenterna Ctrl och V.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...