Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skicka dolda parametrar mellan två sidor


Dr Kihlle

Rekommendera Poster

Kan man skicka en parameter som inte användaren kan se med ett formulär. Normalt så syns variablerna i adressfältet när de skickas vidare.

 

Jag vill inte använda mig av session-variabler eller något annan tidsbestämd variabel.

[inlägget ändrat 2000-09-05 09:39:06 av Kihlle]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp om du använder dig av POST-metoden du får dock använda dig av Javascript om du skall skicka sidan vidare utan att trycka på en submit knapp..

 

Fast problemet är ju att variablen syns om man kollar i html-koden och det kommer du inte ifrån om du inte använder dig av sessioner eller cookies

 

- Magnus

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog vilja ha variabeln gömd någonstans där den inte syns eller försvinner med tiden.

 

Men det var nog ett önsketänkande.

 

Jag vill ha en varabel som användaren skickar till mig för att identifiera sig. Om användaren är en listig och destruktiv rackare skulle han/hon teoretiskt kunna ändra den variabeln och låtsas om som någon annan och komma åt andras information.

 

Anledningen till att ha på detta sättet är att om man använder en trådlös förbindelse så är man inte med i leken när man kopplar upp andra gången utan måste logga in igen och det blir störande om man måste göra det mellan varje klick i siten.

 

Är jag ute och cyklar??

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går och är gjort tidigare. Kolla om du kan hitta något på tex. www.v-one.com eller www.cisco.com.

 

 

[inlägget ändrat 2000-09-05 13:59:24 av Worm]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...