Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Returnera alla värden enligt ett villkor


minismood

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag provar igen med en ny tråd.

 

Jag har en lista med en massa namn och datum. Jag behöver en formel som söker igenom hela listan efter ex. Calle Larsson och returnerar alla poster som innehåller Calle Larsson samt de datum som står i kolumnen bredvid. Varje post skall sedan få en egen rad på ett annat ställe i excelbladet.

 

Har provat med LETA men den hittar bara ett värde och STÖRSTA OCH MAX osv. Bästa vore om det fanns en formel som sökte upp det andra, det tredje och det fjärde värdet osv.

 

Går detta att göra på enkelt sätt och förstår ni? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad var det för fel på din gamla tråd?

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=866459

 

/Pär B

[inlägget ändrat 2006-09-20 13:59:25 av PerboMan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Svårt att förstå. :-)

2: Sen att jag tyckte att Excel borde ha löst detta på ett betydligt enklare sätt då formeln inte skiljer så värst mycket åt från LETA-formlerna bara det att LETA-formeln endast returnerar det första värdet. T ex finns det ju LETARAD där man anger kolumnindex och på så sätt kan söka sig vidare till nästa värde om man har datan i kolumner men jag har dem i rader.

 

Kan man på något sätt ändra datan från att gå i rader till kolumner? Då blir formeln mycket enklare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är dessa följdfrågor du har så är det MYCKET lämpligare att ställa dem i den ursprungliga tråden.

Svaret är tyvärr att omvandlingar av den typen du önskar är krångliga. Antingen gör man som MH2 föreslår i den ursprungliga tråden, eller så skriver man ett VBA-makro.

 

/Pär B

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, en tråd.

 

Håll dig till den gamla.

 

Stänger denna för att senare radera den.

 

/T

Moderator Excel %&..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...