Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

win2000 install problem


iranian_stallion

Rekommendera Poster

iranian_stallion

hey jag försöker hjälpa en polare med att installera win 2000

efter att jag har formaterat hårdisken så stoppar jag in win skivan

och den bootar som vanligt och jag kommer till setup

och väljer c: för install dir. och den börjar kontrollera hårdisken och sen lägger in winn filerna sen så ska den boota om säger den

 

men när den startas om så kommer antingen starta win 2000 och om jag väntar så försöler den boota bara om om om om igen som i en ond cirkel

 

om jag väljer boota cd igen som kommer först så kommer jag bara tillbacks till samma setup då jag måste gå genom samma prusedur som från början ..ok den lagt in winn filerna igen ok ska boota så händer samma sak igen.. starta om starta om eller välj cd ok samma sak där igen

 

ok jag undrar om de nån som kan hjälpa mig me de ??

vad ska jag göra ???

 

de en gammal data pentium 3!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej iranian_stallion!

 

efter att jag har formaterat hårdisken så stoppar jag in win skivan

och den bootar som vanligt

 

Försök istället att via windows egna alternativ radera befintlig partition och skapa en ny.. (läs skärmbilderna noga och du ser var under installationens inledning som detta kan ske!)

 

ska den boota om säger den men när den startas om så kommer antingen starta win 2000 och om jag väntar så försöler den boota bara om om om om igen som i en ond cirkel

 

Kontrollera i BIOS att hårddisken identifieras korrekt. Om inte: ange diskinformation (antal cylindrar etc) manuellt)

 

Sköter ni sedan partitionsskapandet via windows enligt ovan och låter windows installationen formatera er nyskapade partition så kommer den partitionen att markeras som AKTIV..

 

Efter detta bör installationen fungera..

 

Skulle det mot förmodan inte fungera efter detta...

Ladda då ner ett hårddisk diagnosprogram från hårddisktillverkarens webbplats, kör det och se om disken är skadad.

 

 

 

/Thomas

Ladda ner professionella väl genomtänkta installationsanvisningar som ger hög säkerhet mot virus & angrepp, stabil drift samt optimal prestanda på: http://www.winguider.se Finns för Win2000 Pro & för XP Pro (3 olika versioner) Ej för XP home

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iranian_stallion

hej tomas !!

 

jag testa allt du sa till mig de går fortf inte samma sak händer om om igen

jag testa även installera win xp med de hände samma sak

 

den installera winn filerna sen när den ska starta om

så händer inget utan att den bootar om och om när compaq märket kommer

 

ändå sättet att få stop på de e med cd eller diskett i driven.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...