Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jobbiga beslut!


mindsleep

Rekommendera Poster

Först "måste" jag välja vilket parti som jag röstade på. Jag tog ställning och la en taktikröst. Det var svårt beslut.

 

Dagarna senare får jag veta att min arbetssituation kommer att förändras radikalt till det bättre (förhoppningsvis).

 

Nu har jag ytterligare ett MYCKET svårt beslut att fatta. Det handlar om pengar det handlar om trivsel. Så det är MYCKET svårt beslut som jag måste ta.

 

Jag tänker inte avslöja vad det handlar om för flera av mina nuvarande arbetskamrater sitter på detta forum.

 

ojojo....vad göra? total besluts ångest....vad tror ni? singla slant, snacka med spåkärring...eller?

 

Hur fasen ska jag fatta RÄTT beslut.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2006-09-19 15:34:19 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du fått erbjudande om ett jobba som ger mer pengar, men du trivs väldigt bra där du är och vet inte om denna trivsel kanske inte är lika bra på det nya stället?

För mig hade det krävts en ganska rejäl höjning för att ta mitt pick och pack och gå. Det blir ju ändå inte speciellt mycket kvar efter att statsskatten sagt sitt.

 

Men en ännu viktigare faktor hade varit om den nya arbetsplatsen var ett taktiskt bra steg upp på karriärsstegen. Hade det inte varit så och enbart högre lön hade jag nog väntat på något bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du fått erbjudande om ett jobba som ger mer pengar, men du trivs väldigt bra där du är och vet inte om denna trivsel kanske inte är lika bra på det nya stället?

För mig hade det krävts en ganska rejäl höjning för att ta mitt pick och pack och gå. Det blir ju ändå inte speciellt mycket kvar efter att statsskatten sagt sitt.

 

Nästan huvudet på spiken. Utan att avslöja för mycket...en annan arbetsgivare har hört av sig till mig via telefon. De vill ha mig (underbart för mitt ego). De lockar med högre lön..."meningsfullare" arbetsuppgifter bättre förmåner...känns nästan som om man ska bli tradad till en NHL klubb.

 

Problemet är att jag har fullständigt underbara arbetskamrater. På mitt jobb har jag en röst där folk lyssnar på mig och jag känner mig mycket uppskattad. Dock finns det vissa saker jag är mindre nöjd med.

 

Men det erbjudande som jag fått nu är ohyggligt bra. Det finns många möjligheter med det nya erbjudandet.

 

Jadu...hur fasen ska man veta om man fattar rätt beslut????

 

Skitsvårt det här.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag har kontakt med gamla arbetskamrater så även om du förlorar dem som kolleger så har du ju kvar dem som vänner. Att få en chans att utvecklas och klättra uppåt är dock inget som sker i överflöd och även om stämningen inte skulle bli exakt likadan som för tillfället, så är sådana tillstånd icke-statiska och kan förändras med ens egen hjälp.

 

Att folk lyssnar på dig nu har med både social- och yrkesmässig kompetens att göra och denna förändras ju inte till det sämre över en natt, så du kan säkerligen åtnjuta samma respket på ett nytt ställe. Om inte på en gång så med tiden.

 

Förändring är alltid en skrämmande tärning och många är nöjda med att stanna på en 3:a än att chansa på att slå en 4:a, 5:a eller 6:a och därmed möjligtvis riskera en 1:a eller 2:a. Personligen tycker jag att du skall våga chansa. Även om just det här valet mot förmodan skulle falla sämre ut än du hoppats på, så har du gjort ett val som varit svårt att ta och då växer du ändå som person.

 

Ofta när man står i ett vägval så känns det som att man väljer mellan de två sista platserna på jorden. Men även om man väljer fel finns det oräkneliga andra val man göra senare för att förbättra saker ytterligare.

 

[inlägget ändrat 2006-09-19 16:00:05 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gräset är inte grönare på andra sidan, fet lön kompenseras inte om man saknar gemenskap med arbetskolleger. Men å andra sidan är inte arbetsplatsen ett äktenkap man inte kan bryta , tror du att du kommer att utvecklas i din yrkesroll så go for it och Lycka till !

 

[inlägget ändrat 2006-09-19 16:29:33 av roger_malmö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...