Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

explorer.exe stänger ner då och då


mikey13

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

jag har problem med att min explorer.exe stänger ner sig ibland då jag har i-net explorer igång, detta händer flera gånger per dag och börjar bli riktigt irriterande nu. det är bara när internet är i gång som detta händer vad jag har kunnat se.

 

explorer.exe startar om och då försvinner aktivitetsfältet under tiden, ibland så startar den om hela tiden, startar och stänger ner var 10:e sekund, då är det bara att starta om datorn.

detta börjar bli jobbigt då det händer 15-20 ggr / dag.

 

ibland kommer en ruta upp där det står att ett dataexekveringsskydd stänger ner explorer.exe för att skydda den mot virus.

har scannat datorn med norton och Ewido och tagot bort det som fanns (endast tracking cookies)

 

vad kan man mer göra? skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

 

M.v.h Mikael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det något Fel i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) för just det tillfälle som explorer.exe startar om? Med Händelse id (event id) och Källa (source) så kan man söka information på internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

tack för ditt svar.

 

den logg jag får innehåller detta:

 

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: Application Error

Händelsekategori: (100)

Händelse-ID: 1000

Datum: 2006-09-19

Tid: 09:00:50

Användare: Saknas

Dator: MIKAEL-8BB2B569

Beskrivning:

Felaktigt program explorer.exe, version 6.0.2900.2649, felaktig modul unknown, version 0.0.0.0, felaktig adress 0x6f430a0d.

 

Mer information finns i Hjälp- och supportcenter på sidan

 

blir inte mycket klokare på det tyvärr och i hjälp- och supportcenter står inget som hjälper mig.

 

M.v.h Mikael

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anonymous (Last update 8/16/2006):

- Application: explorer.exe, module: unknown - I started to get random explorer restarts when scrolling through some directories, especially C:\Windows. I seem to have fixed it by disabling the "show hidden files and folders" option.

http://www.eventid.net/display.asp?eventid=1000&eventno=1475&source=Application%20Error&phase=1

 

Eller som det står längre ner på samma sida:

The computer had been built from a Ghost image of another computer that had the Windows swap file on the “D:” drive. This computer only had a “C:” drive and this resulted in no swap file being used by Windows

...

then noticed that the Device Manager had two entries under "Display adapters", both of which were enabled. One was for the onboard video adapter and the other was for an additional video PCI card. I disabled the onboard video adapter, restarted the computer and these events did not appear again.

 

Om ovanstående inte hjälper så kanske en reparationsinstallation av Windows XP vore något.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...