Just nu i M3-nätverket
Jump to content

webbkamera för utomhusbruk

toddyd

Recommended Posts

Hej

Jag skulle vilja köpa en webbkamera för utomhusbruk och sedan uppdatera bilderna på en vanlig hemsida. Jag har dock svårt att få tag på info om hur man går tillväga.

Jag har hört att axis kameror är bra men jag hittar inget annat än nätbutiker som säljer axis. Jag vill helst kunna gå till en butik och prata med en kunnig person.

Det står i specificationen på axis kameror att de har en inbyggd webbserver. Betyder det att man kan få ut bilderna på en vanlig hemsida?

Kan heller inte hitta info om hur man kodar sitt html dokument för att det ska funka på hemsidan.

Tacksam för all info.

Tobbe

johan pålsson
Jag har hört att axis kameror är bra men jag hittar inget annat än nätbutiker som säljer axis. Jag vill helst kunna gå till en butik och prata med en kunnig person.

Det står i specificationen på axis kameror att de har en inbyggd webbserver. Betyder det att man kan få ut bilderna på en vanlig hemsida?

Hej,

De har inbyggd webserver, dvs. kan "streama" ut rörliga bilder, de kan även själv ladda upp bilder till exempelvis en webserver via FTP.

(en axiskamera är egentligen en liten linuxserver med optik)

När det gäller info, ring till Axis själv, de är ett av de få företag där man fortfarande kan ringa och få prata med någon som vet hur deras egna produkter funkar :-)

/Johan

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...