Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Direkt konsekvens av allians.

mindsleep

Recommended Posts

Lite skämtsamt...men ändå även lite på allvar.

Detta är en direkt kosekvens av maktskiftet. Tydligen kommer den mycket osympatiska Anna Kinberg Batra få en plats i regeringen.

Det var hon som sa den härliga fördomen att stockholmare är mera intelligent än de utanför.

På hennes hemsida kan man även läsa om hennes planer på total centralisering i huvudstaden:

"Tillväxt i Stockholmsregionen är viktig för hela landet, de är de flesta överens om. Över hälften av jobben som skapats av stockholmsföretag finns utanför länet. Men om regionen ska kunna vara stark och växa måste det bli lättare att åka hit och bo här. Därför måste staten sluta skicka våra skattepengar till andra regioner som Göteborg och Malmö, och i stället satsa på infrastruktur, utbildning och förenkla för bostadsbyggande i huvudstadsregionen."

Jag tror inte stockholmarna själv vill att alla ska flytta dit. Konkurrans om jobben, trängseln osv.

För mig personligen är det mycket märkligt att hon kommer att få jobb. Det finns säkerligen en hop med arbetslösa som kan komma med bättre analyser än henne.

//MVH Mindsleep

I am who i am, you are who you are, i respect that

Det var hon som sa den härliga fördomen att stockholmare är mera intelligent än de utanför.

Hon har visserligen tagit tillbaka det och bett om ursäkt,men visst var det en riktigt dundergroda. Där ligger väl dock en hel del tidigare socialdemokratiska ministrar ganska långt framme också. Idioter finns i alla läger.

EDIT: Var såg du förresten att hon skall bli minister?

[inlägget ändrat 2006-09-18 15:40:51 av Anjuna Moon]

Var det inte snarare så att hon försökte få sagt att högutbildade människor söker sig till stockholm i högre utsträckning än landsbygden men det var inte ett lika kul citat för kvällstidningarna att smälla upp på löpsedlarna. Så är i alla fall min minnesbild av händelsen.

/Marcus

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...