Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Monitor adapter

squarehead

Recommended Posts

Hej.

Jag har en gammal Amiga 500 hemma på vinden. Undrar om det finns någon adapter att köpa så att jag kan använda en PC skärm till den. Min Amiga monitor (15 tummare köpt 1989) strålar som ett mindre kärnkraftverk. hehe.

• 4 weeks later...

jag har för mig att jag har en sådan. är dck osäker. Jag köpte en adapter för att kunna köra en dator på en annan typ av skärm, tror att det var min gamla amgiga som jag ville köra på samma skärm som min PC. Eller var det något annat. Jag skall se om jag kan hitta den hemma och se hur den ser ut.

Menar du refresh-rate nu? En Amiga skärm borde väl uppdateras snabbare än 50 Hz iaf. Tror man kan ställa ner min skärm till under 50 Hz. Har inte vågat testa än.

Men då måste man ju skaffa en sån där "RF modulator". Den sålde jag ganska tidigt eftersom jag hade en monitor. Finns de fortfarande att få tag på? Jag skulle helst vilja använda en datormonitor just för bildkvalitén. En TV är inget man sitter närmare än 2 meter.

MartinFlodmark

Scarten har 21 stift medan amigan har en 23 stifts utgång. Det går säkert att köpa dessa löst, om man vill pula lite (Kolla i manualen). Det är en RGB signal.

Japp. En AmigaRGB-till-SCART lär vara lätt att få tag på. Inga problem att pyssla ihop en själv annars ;)

Det finns ingen kompositutgång på A500 va?

/Weyland

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...